Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Ogólne / Odp: O co pytać franczyzodawcę?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kama88 dnia Kwietnia 01, 2021, 21:07:29 »
I super...  Ja uważam, że warto ryzykować i próbować swoich sił w otwarciu swojego biznesu... Ja sama teraz planuje postawić na biznes w formie restauracji. Już nawet zaczęłam sprawdzać ile kosztują sokowirówki dla gastronomii, czy inne sprzęty. Warto takie rzeczy wiedzieć...
2
Aktualizacje / Aktualizacja 27.01.2021
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lutego 18, 2021, 16:02:41 »
  • Dodano funkcję importu kontrahentów i produktów z plików CSV.

    W programie dodaliśmy opcję importu. Funkcja ta przydaje się w momencie przenoszenia fakturowania z innego programu, w którym znajdowała się duża baza kontrahentów i produktów.


    1.1 Import kontrahentów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Wymagana jest jedna kolumna nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa  - należy wpisać pełną nazwę kontrahenta
    nazwa_skrocona
    prefix_nip  - należy wpisać skrót określający dany kraj
    nip - należy wpisać numer identyfikacji podatkowej
    regon
    pesel
    nr_paszportu
    adres
    kod_pocztowy - należy wpisać kod pocztowy
    miasto - należy wpisać miejscowość poczty
    kraj
    telefon
    email
    rabat - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    konto_numer - należy wpisać numer rachunku bankowego kontrahenta
    konto_bank - należy wpisać nazwę banku kontrahenta
    konto_swift

    Aby zaimportować przygotowany plik, należy przejść do kartoteki Kontrahenci i wybrać przycisk Importuj.


    "import kontrahentów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import kontrahentów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import kontrahentów"

    albo pojawi się błąd

    "import kontrahentów"

    1.2 Import produktów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Plik musi zawierać kolumnę nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa - należy wpisać nazwę towaru lub usługi
    kod -
    jednostka
    pkwiu - należy podać symbol pkwiu lub kod CN
    gtu - należy wpisać wyrażenie GTU, następnie znak podkreślenia i numer kodu, np.  GTU_01 albo GTU_05 albo GTU_12
    waluta - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    cena - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    typ_ceny - należy wpisać wyrażenie netto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny netto) albo brutto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny brutto)
    stawka_vat - należy wpisać nazwę stawki VAT, taką samą, jak została zdefiniowana w ustawieniach programu w sekcji Stawki podatku, w kolumnie Nazwa , np. 23% albo 0% WDT albo zw
    cena_zakupu - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    waluta_zakupu - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    rabat_kwotowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    rabat_procentowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    dla wersji Magazyn:
    rodzaj - należy wpisać wyrażenie usługa (jeśli pozycja nie ma być ewidencjonowana) albo towar (jeśli pozycja ma być uwzględniana w obrocie magazynowym)



    1.2.1 W wersji Standard
    Aby wykonać import produktów, należy przejść do kartoteki Produkty.

    historia produktów

    1.2.2 W wersji Magazyn
    Aby wykonać import produktów, klikamy Produkty -> Kartoteka produktów.
     
    historia produktów

    Następnie klikamy przycisk Import.

    "import produktów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import produktów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import produktów"

    albo pojawi się błąd

    "import produktów"


  • Dodano możliwość ustalenia cen indywidualnych dla odbiorcy

    Podczas wystawiania faktury w pierwszej kolejności uwzględniane są ceny indywidualne przypisane do nabywcy. Jeżeli nabywca nie ma takich cen zdefiniowanych, wówczas pobierane są ceny ustalone dla odbiorcy.


  • Dodano możliwość wpisania dowolnego numeru zamówienia.

    Oprócz wyboru numeru zamówienia ze zdefiniowanych szablonów, dodaliśmy możliwość ręcznego wpisania dowolnego tekstu.

    Aby wpisać dowolny numer zamówienia, klikamy przycisk "Inny", wpisujemy numer a następnie ponownie klikamy przycisk "Inny"

    "numer zamówienia"


  • Zmieniono sposób pobierania danych wystawcy do klonowanych dokumentów

    Dla opcji klonowania faktur oraz wystawiania faktur na podstawie innych dokumentów lub zamówień, dane wystawcy, miejsce wystawienia faktury oraz informacje o podatku VAT są pobierane z ustawień programu, a nie z pierwotnego dokumentu.

  • Poprawiono wystawianie faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych.

    Jeżeli na fakturze zaliczkowej niepowiązanej znajdują się pozycje inne niż wyrażenie zaliczka/zadatek, to na fakturze końcowej są one kopiowane.

  • Poprawiono wydruk logo na fakturach.

3
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lutego 15, 2021, 10:25:54 »
Aktualnie pracujemy nad nowym systemem szablonów, w którym będzie można to rozwiązać.
4
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LastOneCatch dnia Lutego 11, 2021, 10:37:54 »
Wygląd miałoby podobny do zwykłego zamówienia, tylko na górze byłoby napisane „Potwierdzenie zamówienia (klienta) nr...” zamiast „Zamówienie nr...”.
5
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lutego 10, 2021, 09:21:44 »
Witam

Możemy prosić o więcej szczegółów? O jakie dokładnie potwierdzenie chodzi? Jak miałoby ono wyglądać?

Pozdrawiam
6
Sugestie / Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LastOneCatch dnia Lutego 09, 2021, 17:45:46 »
Dzień dobry,
Czy byłoby możliwe dodanie do programu opcji wystawienia potwierdzenia zamówienia, które mogłoby zostać wysłane do klienta?

Pozdrawiam
7
Problemy i pytania / Odp: LOGO NA WYDRUKU WZ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Stycznia 25, 2021, 10:43:39 »
Taka opcja pojawi się w przyszłości.
8
Problemy i pytania / LOGO NA WYDRUKU WZ
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dawid dnia Stycznia 24, 2021, 12:05:33 »
DZIEŃ DOBRY,
czy jest możliwość aby na wydruku WZ był drukowane logo firmy jak to zrobić
9
Aktualizacje / Aktualizacja 17.12.2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Grudnia 22, 2020, 15:45:48 »
  • Dodano możliwość sporządzenia Inwentaryzacji w cenach brutto [wersja Magazyn]


    Inwentaryzowanie to ustalenie za pomocą spisu, rzeczywistego stanu ilościowego i wartościowego zapasów w magazynie. Rzeczywisty stan stwierdzony podczas spisu z natury porównuje się ze stanem wynikającym z ewidencji księgowej, a następnie wyjaśnia się powstałe różnice. Najczęściej towary oraz materiały wycenia się wg cen zakupu netto. Wyjątkiem są przedsiębiorcy, nievatowcy, którzy biorą pod uwagę ceny brutto.

    Aby otworzyć okno służące do generowania i zarządzania remanentem, klikamy przycisk Produkty, a następnie Inwentaryzacja.

    "inwentaryzacja"

    Na liście znajdują się wszystkie poprzednie raporty inwentaryzacji. Wyświetlaną listę można sortować według dowolnej kolumny, poprzez klikniecie w jej nagłówek.

    Tworzenie spisu z natury rozpoczynamy od kliknięcia przycisku Rozpocznij inwentaryzację

    "inwentaryzacja"

    i ustawiamy parametry.

    "inwentaryzacja"

    Nadajemy nazwę, wybieramy dzień, w którym będziemy porównywać spis z natury ze stanem systemowym, magazyn oraz sposób liczenia ceny zakupu.

    "inwentaryzacja ceny zakupu"

    Dla dokumentów w walucie obcej, należy także określić kurs. Jeżeli inwentaryzacja ma być liczona według cen brutto, należy zaznaczyć checkbox

    "inwentaryzacja"

  • Dodano przycisk maksymalizujący obszar pozycji faktury/zamówienia/oferty

    Widok pełnego ekranu umożliwia przeglądanie i zarządzenie listą pozycji, bez dodatkowych sekcji interfejsu, takich jak ogólne informacje o dokumencie, dane kontrahenta, Płatność, JPK czy zakładka Dodatkowe. Obszar uzupełniania pozycji można powiększyć za pomocą przycisku.

    Aby wyświetlić listę pozycji w całym oknie wystawiania faktury, klikamy przycisk Pełny ekran, znajdujący się w lewym dolnym rogu.

    "pełny ekran"

    Aby wyjść z  z trybu pełnoekranowego, naciskamy klawisz Esc albo klikamy przycisk Zamknij pełny ekran, znajdujący się w lewym dolnym rogu.

    "zamknij pełny ekran"

  • Zmieniono sposób obsługi tabeli pozycji w oknie wystawiania faktury

    W momencie dodawania lub edycji pozycji nie podświetla się cały rekord, a jedynie edytowana komórka. Dodatkowo zostały wyszarzone nieedytowalne pola.

  • Poprawiono generowanie XML dla plików JPK_FA: inna wartość pola P_6

    Zmieniono wartość pola p_6 w pliku JPK_FA dla faktur zaliczkowych. Do xml wpisywana jest data otrzymania zaliczki, a nie jak do tej pory data transakcji.

  • Wprowadzono wyświetlanie liczby przeterminowanych faktur na ikonie programu [wersja macOS]

    "liczba przeterminowanych faktur w doc"

  • Poprawiono obliczanie podsumowanie w oknie wystawiania faktury, w przypadku liczenia podatku VAT od sumy stawek

  • Poprawiono zapis historii stanów dla korekt dokumentów magazynowych

10
Aktualizacje / Aktualizacja 27.11.2020 oraz 01.12.2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Grudnia 17, 2020, 14:30:45 »
  • Dodano możliwość filtrowania i sortowania listy dokumentów w oknie JPK_V7

    W oknie generowania JPK_V7 rozbudowaliśmy zakładki Ewidencja sprzedaży oraz Ewidencja zakupów o opcję filtrowania i sortowania.

    Dodaliśmy kontrolkę służącą do filtrowania widocznych dokumentów, na podstawie ciągu znaków, która pozwala na zawężenie ilości wyświetlanych rekordów, np. w celu odnalezienia konkretnej faktury. Domyślnie przeszukiwane są wszystkie kolumny danej listy. Aby skorzystać z tej opcji, należy wpisać szukaną frazę w pole edycyjne.

    "jpk_v7 ewidencja"

    Wyświetlaną listę dokumentów, można także sortować według dowolnej kolumny, poprzez kliknięcie w jej nagłówek.


  • Dodano opcję wyszukiwania kontrahenta przy wypełnianiu danych w oknie edycji wpisu ewidencji JPK_V7

    W oknie edycji/dodawania wpisu w Ewidencji sprzedaży oraz Ewidencji zakupów JPK_V7 dodaliśmy opcję pobierania danych kontrahenta z kartoteki kontrahentów.

    Aby uzupełnić wymagane pozycje, należy kliknąć na pole edycyjne Nazwa kontrahenta albo NIP i zacząć wpisywać kolejne znaki. Pojawi się lista wyboru, która będzie się zawężać.

    "jpk_v7 ewidencja sprzedaży"

  • Dodano możliwość przypisywania produktów do magazynów [wersja Magazyn]

    Dodaliśmy możliwość powiązania towaru z jednym lub z kilkoma magazynami, w których chcemy, aby ten produkt był widoczny i uwzględniany. Jeżeli produkt jest przypisany do danego magazynu, wówczas jest wyświetlany w momencie wyboru pozycji podczas wystawiania faktury sprzedaży, pojawia się też na liście stanów magazynowych i na liście inwentaryzacyjnej dla tego magazynu. Nowo dodany produkt nie jest przypisany do żadnego magazynu, ale wyświetla się w podpowiedziach podczas wystawiania dokumentów magazynowych PZ i PW oraz dla faktur zakupowych. W momencie księgowania zakupu i przyjmowania towaru na stan, zostaje on automatycznie przypisany do wybranego magazynu. Wystawienie dokumentu MM spowoduje automatycznie przypisanie produktu do drugiego, docelowego magazynu.

    Aby ręcznie przypisać produkt do magazynów, należy wejść do kartoteki produktów.

    "kartoteka produktów"

    W oknie edycji informacji o danym produkcie, zaznaczyć magazyny, z którymi będzie powiązany.

    "przypisanie produktu do magazynu"

    Uwaga! Jeśli stan produktu w danym magazynie jest większy od 0, to nie można odznaczyć przypisania.

  • Wielokrotne występowanie tego samego produktu na jednej PZtce [wersja Magazyn]

    Poprawiono raport stanów magazynowych, w przypadku, gdy ten sam produkt pojawił się na jednym dokumencie magazynowym, ale w różnych cenach.

  • Poprawiono generowanie XML dla plików JPK_V7: opcjonalne pole 54

    Jeśli pole p_54 jest równe 0, to nie pojawia się ono w wygenerowanym pliku xml.

  • Wprowadzono zapamiętywanie ostatnio wybranego katalogu tworzenia kopii zapasowej
  • Wprowadzono zapamiętywanie trybu serwisowego po ponownym uruchomieniu programu
  • Poprawiono usuwanie firmy
  • Poprawiono wygląd zakładek w macOS Big Sur
  • Usunięto błąd powodujący dublowanie ustawień programu na bazie MySQL .
Strony: [1] 2 3 ... 10