Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Aktualizacje / Aktualizacja 24.05.2021
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lipca 14, 2021, 15:45:24 »
  • Definiowanie wyglądu dokumentów

    Użytkownik ma do dyspozycji 3 gotowe wzory faktur i pozostałych dokumentów, do których można dołączyć firmowe logo, wstawić własną treść stopki, a także edytować tekst i nagłówki. Poza tym dostosowaliśmy system szablonów wydruku do samodzielnego definiowania wyglądu dokumentów oraz raportów w szerokim zakresie. Podstawowa znajomość języków HTML i CSS pozwala w szybki sposób dokonać zmian w standardowych szablonach lub stworzyć nowy dowolny wzór wydruku.

    W oknie podglądu wydruku
    "szablon wydruku faktury"
    oraz w oknie wysyłki
    "szablon wydruku faktury"
    znajduje się opcja Szablon. Należy z listy wybrać nazwę pożądanego szablonu, a następnie wysłać lub wydrukować.

    Aby dany wydruk był dostępny dla rejestru czy raportu, należy dodać szablon do Ustawień. Po dodaniu szablonu system automatycznie utworzy wydruk dla pojedynczego lub dla każdego typu dokumentu (Faktura bez VAT, Faktura VAT, Faktura zaliczkowa, Faktura końcowa, Faktura marża, Faktura MK,  Oferta, Zamówienia, Dokumenty  magazynowe, Zestawienie itd).

    Aby przejść do zarządzania szablonami wydruku, klikamy przycisk Ustawienia -> Ustawienia programu -> Ustawienia wydruku a następnie zakładkę Ogólne.

    "szablon wydruku faktury"

    1.1 Dodawanie własnych szablonów
    Aby dodać własny szablon, należy kliknąć przycisk Importuj i wskazać folder.

    "szablon wydruku faktury"
    Przycisk Podgląd wyświetla przykładowy wydruk, dla wybranego szablonu.

    1.2 Domyślne ustawienia wzoru wydruku
    Aby dla każdego typu dokumentu ustawić domyślny szablon wydruku, należy zaznaczyć nazwę stworzonego szablonu, a następnie kliknąć przycisk Ustaw jako domyślny.

    "szablon wydruku faktury"

    1.3 Usuwanie szablonów
    Należy zaznaczyć nazwę szablonu, a następnie kliknąć przycisk Usuń.

    "szablon wydruku faktury"
  • Wprowadzono możliwość edycji tłumaczeń obcych oraz dodania własnych tłumaczeń produktów.


    Program daje możliwość automatycznego tłumaczenia każdej faktury, oferty handlowej, zamówienia i innych dokumentów na język obcy (angielski, niemiecki), a także stworzenia wersji dwujęzycznej (polsko-angielskiej, polsko-niemieckiej). Tłumaczone są wszystkie nagłówki, łącznie z terminem płatności, informacją o kodzie QR czy ustawowymi dopiskami. Co więcej, istnieje możliwość zmiany nazw kolumn oraz pozostałych wyrażeń także dla języka polskiego.

    W tej wersji programu dodaliśmy możliwość edycji stałych elementów faktury, a także zdefiniowania własnych tłumaczeń. Wszystkie frazy zebrane zostały w jednym miejscu, aby ułatwić zarządzanie nimi. Predefiniowanych tekstów nie można usuwać, można je jedynie edytować. Natomiast dodawać i usuwać można własne teksty oraz ich odpowiedniki w obcych językach, np nazwy produktów czy uwagi do dokumentu.

    Algorytm tłumaczenia dokumentów dwujęzycznych działa w następujący sposób:
    W pierwszej kolejności program pobiera bezpośrednie tłumaczenie tekstu z kolumny dla języka polsko-obcego. Jeśli jest ono puste, to skleja tłumaczenia dla języka polskiego i języka obcego, oddzielając znakiem '/'. Jeśli brakuje tłumaczenia dla obcego lub polskiego, brane jest tylko jedno z nich i składane bezpośrednio z tekstem nieprzetłumaczonym. W przypadku, gdy wszystkie kolumny językowe są puste, drukowany jest tylko tekst nieprzetłumaczony.


    Aby przejść do zarządzania tłumaczeniami, klikamy przycisk Ustawienia -> Ustawienia programu -> Ustawienia wydruku a następnie zakładkę Tłumaczenia.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.1 Aktualizowanie systemowych tłumaczeń
    Aby zmienić tłumaczenie tekstu, należy kliknąć podwójnie na wybraną komórkę. Uruchomi się okno edycji

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.2 Dodawanie własnych tłumaczeń
    Aby dodać własne tłumaczenie, należy kliknąć przycisk Dodaj. Uruchomi się okno, w którym należy wprowadzić tekst do tłumaczenia

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    Następnie wprowadzamy jego wersje językowe, klikając podwójnie na właściwe komórki.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    Uwaga!Program wykrywa dublujące się teksty. Jeżeli takie wystąpią, wówczas pojawi się okno z ostrzeżeniem.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.3 Usuwanie własnych tłumaczeń
    Aby usunąć tłumaczenie, należy zaznaczyć numer wiersza, bądź tekst w pierwszej kolumnie i kliknąć przycisk Usuń.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.4 Przywracanie standardowych tłumaczeń
    Aby przywrócić systemowe tłumaczenie tekstu, należy zaznaczyć wybraną komórkę i kliknąć przycisk Przywróć standardowe.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    Aby przywrócić systemowe tłumaczenie dla wszystkich tekstów, należy zaznaczyć wszystkie komórki i kliknąć przycisk Przywróć standardowe.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.5 Eksport/import tłumaczeń
    Do programu można zaimportować własne tłumaczenia z pliku csv. W pliku nagłówki kolumn, przechowujących poszczególne informacje muszą odpowiadać nazwom zdefiniowanym w programie. Dlatego zalecamy wcześniejszy eksport standardowych tłumaczeń, dokonanie zmian w wyeksportowanym pliku, a następnie jego import.

  • Dodano możliwość fiskalizacji dokumentów w walucie obcej

    Przeliczona na złotówki cena brutto jest przesyłana wraz z ilością do drukarki fiskalnej, a następnie z tych danych przez drukarkę obliczana jest wartość brutto oraz podatek VAT dla poszczególnych pozycji. Natomiast w programie na złotówki przeliczana jest tylko ostateczna wartość podatku VAT(zsumowana ze wszystkich pozycji) po wskazanym kursie. Przez co mogą pojawić się różnice w wysokości podatku należnego pomiędzy paragonem fiskalnym a fakturą w walucie obcej, o czym informuje komunikat.

    "fiskalizacja faktury w walucie obcej"
  • Dodano możliwość fiskalizacji faktur zaliczkowych i końcowych  ze specyfikacją zamówienia

    Fiskalizacja faktur zaliczkowych i końcowych ze specyfikacją zamówienia jest analogiczna, jak dla pozostałych dokumentów, zobacz punkt 2 - Drukowanie paragonu fiskalnego do faktury.

    Na paragonie fiskalnym do faktury zaliczkowej ze specyfikacją zamówienia, zostanie wydrukowana każda pozycja ze specyfikacji. Program proporcjonalnie rozdzieli kwotę wpłaconej zaliczki na poszczególne pozycje widoczne na paragonie zaliczkowym i te wyliczone wartości zostaną wydrukowane wraz z oznaczeniem [ZAL] świadczącym o tym, że pobrano zaliczkę za te towary.



    Na paragonie fiskalnym do faktury końcowej ze specyfikacją zamówienia, również zostaną wydrukowane wszystkie elementy zamówienia wraz z informacją [ROZL] co oznacza, że rozliczono zaliczki dla konkretnych towarów.
    Natomiast pozostała kwota do zapłaty zostaje pomniejszona o wartość pobranych zaliczek i proporcjonalnie rozdzielona pomiędzy poszczególne pozycje.


  • Dodano możliwość fiskalizacji faktur faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych

    Fiskalizacja faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych odbywa się tak samo, jak w przypadku pozostałych dokumentów, zobacz punkt 2 - Drukowanie paragonu fiskalnego do faktury.

    Na paragonie fiskalnym do faktury końcowej z zaliczek niepowiązanych wydrukowane będą wszystkie nieujemne pozycje wraz z informacją [ROZL] co oznacza, że rozliczono zaliczki dla konkretnych towarów. Natomiast pozostała kwota do zapłaty zostaje pomniejszona o wartość pobranych zaliczek i proporcjonalnie rozdzielona pomiędzy poszczególne pozycje.



    Uwaga! Aby zafiskalizować fakturę końcową, jej wartość musi być większa od 0.

  • Dodano w ustawienia domyślne marginesy strony

    Każdy dokument w programie ma automatycznie ustawione marginesy o szerokości 15mm. Istnieje możliwość zmiany wstępnie zdefiniowanych marginesów.

    Aby zmienić szerokość marginesów strony, należy przejść do Ustawienia -> Ustawienia programu, zakładka Ustawienia wydruku i w części Ogólne wprowadzić wartości dla poszczególnych marginesów.

    "marginesy"
  • Dodano opcję wyłączania liczby przeterminowanych faktur na ikonie programu [wersja macOS]

    Aby wyłączyć liczbę przeterminowanych faktur wyświetlanej na ikonie programu w Docu, należy przejść do Ustawienia -> Ustawienia programu, zakładka Zaawansowane i odznaczyć opcję
    Pokazuj liczbę przeterminowanych faktur na ikonie programu (plakietka)

    "przeterminowane faktury macOS"


  • Dodano opcję dołączenia nieopłaconych faktur MK do pliku JPK

    Dodaliśmy możliwość dołączenia nieopłaconych faktur dla podatników rozliczających się metodą kasową, do wszystkich generowanych raportów JPK.

  • Dodano obsługę własnych czcionek w szablonach
  • Poprawiono fiskalizację w przypadku, gdy pozycje dokumentu zawierają znaki nowej linii.
  • Poprawiono import danych z pliku CSV(obsługa UTF BOM)
  • Poprawiono błąd przy wyborze miesiąca podczas generowania JPK_V7K
  • Poprawiono eksport do Rachmistrz/Rewizor
2
Sugestie / Odp: Drobne braki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lipca 05, 2021, 11:36:47 »
Witam.

Co do terminu płatności - można zdefiniować termin dla każdej metody płatności, natomiast ostatnio wybrana metoda płatności jest zapamiętywana.

Co do faktur cyklicznych, mamy w planach taką funkcję.

Pomyślimy na dodaniem przycisku "Zapisz i wyślij".
3
Sugestie / Drobne braki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez P.kapelski dnia Lipca 02, 2021, 22:47:25 »
Cześć, po 2 latach użytkowania, mam pewne sugestie, które z pewnością mogą się przydać:

- możliwość ustawienia indywidualnego terminu płatności dla faktur - proponował bym domyślne, jeżeli nie zostało wprowadzone inaczej,

- możliwość wstawienia zmiennej takiej jak miesiąc /rok w opisie produktu ( usługi). np " %rok, %miesiąc, %miesiąc+1 ... w ten sposób klonując dokument, nie trzeba by go edytować za który miesiąc jest np ryczałtowa usługa...

- rzecz powiązana z powyższym, faktury cykliczne/ automatyczne - ustawiając fakturę jako cykliczną ( miesięczna/ roczna) program wyświetli komunikat, ze wystawił takie dokumenty w momencie uruchomienia - z opcją OK/ wydrukuj / wyślij.

- w oknie wypisywania dokumentu oprócz zapisz i drukuj, zapisz i wyślij?
 

4
Sugestie / Odp: Dodatkowe miejsce na logo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Kwietnia 28, 2021, 09:15:32 »
Dzień dobry,

W najbliższej aktualizacji pojawi się możliwość edycji szablonów (HTML), co pozwoli na samodzielne dodanie loga.
5
Sugestie / Dodatkowe miejsce na logo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LastOneCatch dnia Kwietnia 27, 2021, 20:10:37 »
Dzień dobry,
Chciałbym zaproponować, aby pojawiła się możliwość dodania innego dodatkowego logo/obrazka na dole strony.
Pozdrawiam
6
Aktualizacje / Aktualizacja 27.01.2021
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lutego 18, 2021, 16:02:41 »
  • Dodano funkcję importu kontrahentów i produktów z plików CSV.

    W programie dodaliśmy opcję importu. Funkcja ta przydaje się w momencie przenoszenia fakturowania z innego programu, w którym znajdowała się duża baza kontrahentów i produktów.


    1.1 Import kontrahentów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Wymagana jest jedna kolumna nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa  - należy wpisać pełną nazwę kontrahenta
    nazwa_skrocona
    prefix_nip  - należy wpisać skrót określający dany kraj
    nip - należy wpisać numer identyfikacji podatkowej
    regon
    pesel
    nr_paszportu
    adres
    kod_pocztowy - należy wpisać kod pocztowy
    miasto - należy wpisać miejscowość poczty
    kraj
    telefon
    email
    rabat - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    konto_numer - należy wpisać numer rachunku bankowego kontrahenta
    konto_bank - należy wpisać nazwę banku kontrahenta
    konto_swift

    Aby zaimportować przygotowany plik, należy przejść do kartoteki Kontrahenci i wybrać przycisk Importuj.


    "import kontrahentów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import kontrahentów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import kontrahentów"

    albo pojawi się błąd

    "import kontrahentów"

    1.2 Import produktów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Plik musi zawierać kolumnę nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa - należy wpisać nazwę towaru lub usługi
    kod -
    jednostka
    pkwiu - należy podać symbol pkwiu lub kod CN
    gtu - należy wpisać wyrażenie GTU, następnie znak podkreślenia i numer kodu, np.  GTU_01 albo GTU_05 albo GTU_12
    waluta - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    cena - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    typ_ceny - należy wpisać wyrażenie netto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny netto) albo brutto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny brutto)
    stawka_vat - należy wpisać nazwę stawki VAT, taką samą, jak została zdefiniowana w ustawieniach programu w sekcji Stawki podatku, w kolumnie Nazwa , np. 23% albo 0% WDT albo zw
    cena_zakupu - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    waluta_zakupu - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    rabat_kwotowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    rabat_procentowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    dla wersji Magazyn:
    rodzaj - należy wpisać wyrażenie usługa (jeśli pozycja nie ma być ewidencjonowana) albo towar (jeśli pozycja ma być uwzględniana w obrocie magazynowym)



    1.2.1 W wersji Standard
    Aby wykonać import produktów, należy przejść do kartoteki Produkty.

    historia produktów

    1.2.2 W wersji Magazyn
    Aby wykonać import produktów, klikamy Produkty -> Kartoteka produktów.
     
    historia produktów

    Następnie klikamy przycisk Import.

    "import produktów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import produktów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import produktów"

    albo pojawi się błąd

    "import produktów"


  • Dodano możliwość ustalenia cen indywidualnych dla odbiorcy

    Podczas wystawiania faktury w pierwszej kolejności uwzględniane są ceny indywidualne przypisane do nabywcy. Jeżeli nabywca nie ma takich cen zdefiniowanych, wówczas pobierane są ceny ustalone dla odbiorcy.


  • Dodano możliwość wpisania dowolnego numeru zamówienia.

    Oprócz wyboru numeru zamówienia ze zdefiniowanych szablonów, dodaliśmy możliwość ręcznego wpisania dowolnego tekstu.

    Aby wpisać dowolny numer zamówienia, klikamy przycisk "Inny", wpisujemy numer a następnie ponownie klikamy przycisk "Inny"

    "numer zamówienia"


  • Zmieniono sposób pobierania danych wystawcy do klonowanych dokumentów

    Dla opcji klonowania faktur oraz wystawiania faktur na podstawie innych dokumentów lub zamówień, dane wystawcy, miejsce wystawienia faktury oraz informacje o podatku VAT są pobierane z ustawień programu, a nie z pierwotnego dokumentu.

  • Poprawiono wystawianie faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych.

    Jeżeli na fakturze zaliczkowej niepowiązanej znajdują się pozycje inne niż wyrażenie zaliczka/zadatek, to na fakturze końcowej są one kopiowane.

  • Poprawiono wydruk logo na fakturach.

7
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lutego 15, 2021, 10:25:54 »
Aktualnie pracujemy nad nowym systemem szablonów, w którym będzie można to rozwiązać.
8
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LastOneCatch dnia Lutego 11, 2021, 10:37:54 »
Wygląd miałoby podobny do zwykłego zamówienia, tylko na górze byłoby napisane „Potwierdzenie zamówienia (klienta) nr...” zamiast „Zamówienie nr...”.
9
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Complay dnia Lutego 10, 2021, 09:21:44 »
Witam

Możemy prosić o więcej szczegółów? O jakie dokładnie potwierdzenie chodzi? Jak miałoby ono wyglądać?

Pozdrawiam
10
Sugestie / Potwierdzenie zamówienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LastOneCatch dnia Lutego 09, 2021, 17:45:46 »
Dzień dobry,
Czy byłoby możliwe dodanie do programu opcji wystawienia potwierdzenia zamówienia, które mogłoby zostać wysłane do klienta?

Pozdrawiam
Strony: [1] 2 3 ... 10