Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - Complay

#76
Aktualizacje / Aktualizacja 10.06.2019
Czerwiec 06, 2019, 15:15:17

  • Dodano nowe stawki VAT: wewnątrzwspólnotowe i eksportowe

    W tej wersji programu wprowadziliśmy nowe stawki podatku VAT dla transakcji międzynarodowych, aby rozróżnić operacje wewnątrzwspólnotowe oraz eksportowe. Przypominamy również, że dla zagranicznych kontrahentów program umożliwia wystawienie faktur w języku obcym oraz w obcych walutach. Korzystanie z walut zostało szczegółowo opisane w pomocy, w części jak wystawić fakturę w sekcji Płatność oraz w aktualizacji 17.04.2019 w punkcie 3 - obsługa walut dostępnych w tabeli NBP.

    1.1 Faktura za Wewnątrzwspólnotową Dostawę Towarów

    Wewnątrzwspólnotowa Dostawa Towarów(WDT) ma miejsce podczas sprzedaży towarów za granice kraju, na teren UE. W tym przypadku sprzedawca nie płaci należnego podatku VAT. Kwota netto jest ujęta w deklaracji JPK_VAT w polu K_21.

    Aby wystawić fakturę za Wewnątrzwspólnotową Dostawę Towarów należy otworzyć okno nowej faktury, a następnie przy dodawaniu nowej pozycji zastosować stawkę 0% WDT.



    Aby możliwe było użycie tej stawki, kontrahent musi posiadać aktywny status podatnika VAT UE. W celu weryfikacji numeru VAT nabywcy, należy przejść do Sekcja Kontrahent/Odbiorca, w pole NIP wpisać pełny numer identyfikacji podatkowej wraz z prefiksem kraju, a następnie kliknąć ikonę VIES.



    Program wyświetli status zarejestrowany albo niezarejestrowany.

    1.2 Faktura za Wewnątrzwspólnotowe Świadczenie Usług

    Wewnątrzwspólnotowe świadczenie usług ma miejsce w przypadku sprzedaży usług poza terytorium kraju, na rzecz kontrahenta mającego swoją siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności lub stałe miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej. Obowiązek rozliczenia VAT leży po stronie nabywcy usługi. Kwota netto jest wykazywana w deklaracji JPK_VAT w polach K_11 i K_12.

    Aby wystawić fakturę za Wewnątrzwspólnotowe Świadczenie Usług należy otworzyć okno nowej faktury, a następnie przy dodawaniu nowej pozycji zastosować stawkę np UE.



    Dodatkowo na wydruku faktury umieszczana jest adnotacja odwrotne obciążenie.

    Dla tej stawki kontrahent również musi posiadać aktywny status podatnika VAT UE, który można potwierdzić ikoną VIES.

    1.3 Faktura za eksport towarów

    Do eksportu towarów dochodzi w przypadku sprzedaży towarów poza kraje UE. Sprzedawca nie płaci podatku należnego VAT pod warunkiem posiadania dokument potwierdzającego wywóz towaru z kraju, tzw. SAD. Kwota netto pojawia się w deklaracji JPK_VAT w polu K_22.

    Aby wystawić fakturę za eksport towarów należy otworzyć okno nowej faktury, a następnie przy dodawaniu nowej pozycji zastosować stawkę 0% EXP.



    1.4 Faktura za eksport usług

    Za eksport usług uznaje się świadczenie usług poza terytorium kraju na rzecz kontrahenta nieprowadzącego działalności na terenie UE. Kwota netto prezentowana jest w w deklaracji JPK_VAT w polu K11.

    Aby wystawić fakturę za eksport usług należy otworzyć okno nowej faktury, a następnie przy dodawaniu nowej pozycji zastosować stawkę np EXP.



  • Możliwość dodawania własnych stawek VAT

    W programie zdefiniowane są wszystkie krajowe stawki podatku VAT, które stosuje się w następujących przypadkach:
    0%, 5%, 8%, 23% - towary oraz usługi opodatkowane daną stawką w transakcjach krajowych
    0% WDT - Wewnątrzwspólnotowa Dostawa Towarów
    zw - dostawa towarów oraz świadczenie usług zwolnionych z VAT
    oo - krajowe odwrotne obciążenie
    0% EXP - eksport towarów poza UE
    np UE - Wewnątrzwspólnotowe Świadczenie Usług
    np EXP - świadczenie usług poza terytorium UE

    Aby zdefiniować własną stawkę podatku VAT, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Stawki podatku.



    Na liście wyświetlą się domyślnie zdefiniowane stawki podatku VAT, dla których można jedynie zmienić ich widoczność podczas wystawiania nowych dokumentów (kolumna Aktywna). Edycja nazwy i wartości jest zablokowana.


    Tworzenie nowej stawki podatku
    Aby dodać nową stawkę klikamy przycisk Dodaj, następnie wpisujemy nazwę (która będzie jednocześnie drukowana na dokumentach), przypisujemy wartość nowej stawce (którą program będzie wykorzystywał do wykonywania obliczeń) oraz zaznaczamy widoczność w kolumnie Aktywna.




    Usuwanie stawki podatku
    Aby usunąć stawkę, zaznaczamy wybrany rekord myszką i klikamy opcję Usuń.



    Wszystkie dotychczas wystawione dokumenty z usuniętą stawką zostają zachowane z pierwotnymi obliczeniami.


    Zmiana nazwy lub wartości stawki podatku
    Aby zmienić nazwę lub wartość stawki podatku, klikamy podwójnie w wybrane pole.



    Wszystkie dotychczas wystawione dokumenty zostają zachowane z oryginalnymi obliczeniami.

  • Możliwość edycji zamówienia/oferty przed wystawieniem faktury końcowej z zaliczek ze specyfikacją pozycji

    Odblokowaliśmy możliwość edycji zamówienia na każdym etapie jego realizacji, aż do momentu całkowitego rozliczenia. W przypadku zamówienia rozliczanego za pomocą faktur zaliczkowych ze specyfikacją pozycji, będzie to moment wystawienia faktury końcowej.

    Uwaga!
    Nie zalecamy modyfikacji zamówienia po wystawieniu faktury zaliczkowej, ponieważ numer zamówienia pozostaje ten sam, natomiast specyfikacje pozycji będą się różniły na poszczególnych dokumentach zaliczkowych. O czym ostrzega program przed rozpoczęciem edycji.



  • Wyświetlanie kosztowych faktur odwrotne obciążenie w ewidencji sprzedaży VAT

    Aby uwzględnić zakupowe faktury z mechanizmem odwrotnego obciążenia w ewidencji sprzedaży VAT, należy przejść do generowania ewidencji sprzedaży VAT, a następnie zaznaczyć opcję Uwzględnij faktury zakupowe z odwrotnym obciążeniem.



  • Możliwość ukrywania ceny jednostkowej netto

    Według ustawy o VAT, faktura powinna zawierać cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku. Ale jeżeli użytkownik korzysta z metody ,,w stu", czyli oblicza kwotę podatku od ceny brutto, wówczas zamiast ceny jednostkowej netto może wykazywać na fakturze cenę jednostkową brutto, zgodnie z art. 106e ust. 8 ustawy o VAT.

    Aby na dokumentach drukowała się kolumna z ceną jednostkową brutto, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Ustawienia wydruku, a następnie Faktury/Zamówienia, gdzie zaznaczamy opcję Drukuj cenę brutto.



  • Odblokowanie opcji klonowania opłaconej faktury proformy i paragonu

    Odblokowaliśmy możliwość klonowania opłaconych faktur proforma i paragonów.



  • Korekta faktur zaliczkowych niepowiązanych

    Wprowadziliśmy możliwość wystawienia faktury korygującej do faktur zaliczkowych niepowiązanych.



  • JPK_FA pominięcie znacznika P_5B w fakturach bez NIPu

    Podczas generowania raportu JPK_FA pomijany jest znacznik P_5B dla faktur, na których nie jest wprowadzony numer identyfikacji podatkowej (NIP).



  • Automatyczne tworzenie kopii zapasowej bazy lokalnej (wbudowanej)

    Każdorazowo po zamknięciu programu, automatycznie tworzona jest kopia zapasowa wbudowanej bazy SQLite, która zapisywana jest w tym samym folderze, co baza główna. Przechowywane jest ostatnie 30 kopii, a nazwa pliku zawiera dokładną datę i godzinę utworzenia.



  • Możliwość usuwania zapamiętanego klucza pełnej wersji

    Aby usunąć zapamiętany klucz pełnej wersji programu, należy kliknąć ikonę O programie, a następnie wybrać Usuń klucz pełnej wersji.



    Program poprosi dodatkowo o potwierdzenie kontynuacji operacji



    Usunięcie informacji o kluczu licencji spowoduje zmianę programu w wersję demo. Wszystkie dane zostaną jednak zachowane.

#77

  • Powiązywanie WZ (PZ) z fakturami.

    W tej wersji programu dodaliśmy możliwość powiązania dokumentu magazynowego z fakturą. Takie powiązanie ma zastosowanie m. in. w przypadku, gdy świadczenie usługi jest wykonywane na własnym materiale. Dzięki temu łatwo określić, do której konkretnie usługi zużyto wydane z magazynu artykuły.

    Aby powiązać dokument WZ (PZ) z fakturą, przechodzimy do kartoteki Dok. magazynowe, uruchamiamy menu kontekstowe prawym przyciskiem myszy w obszarze wiersza niepowiązanej WZ-ki (PZ-ki) i klikamy polecenie Powiąż dokument z fakturą.



    Otworzy się okno z listą niepowiązanych faktur. Następnie wybieramy fakturę do powiązania z WZ (PZ) i zatwierdzamy wybór podwójnym kliknięciem lub poleceniem Powiąż.



    Wszystkie zapisane powiązania są wyświetlane na liście dokumentów magazynowych w kolumnie Do faktury.



    Uwaga!
    Relację można utworzyć jedynie pomiędzy niepowiązanym dokumentem magazynowym i niepowiązaną fakturą.


  • Dodano możliwość wpisania pozycji "z palca", w oknie wystawiania nowej faktury.


    Dodaliśmy możliwość wpisania produktu na fakturze "z palca", podczas tworzenia nowego dokumentu. Nie ma już potrzeby jego wcześniejszego definiowania w kartotece. Należy jednak pamiętać, że wprowadzona przy pomocy tej metody pozycja jest traktowana jako usługa, nie trafi na stan magazynu i nie będzie brana pod uwagę w obrocie towarowym.

    Aby ręcznie wprowadzić produkt, otwieramy okno tworzenia nowego dokumentu, przechodzimy do sekcji Pozycje faktury, następnie klikamy podwójnie na komórkę w kolumnie Nazwa towaru lub usługi i wpisujemy pełną nazwę produktu wraz z pozostałymi informacjami.



    Wszystkie metody wprowadzania produktów zostały szerzej opisane w pomocy: jak wystawić fakturę, w części Pozycje faktury.


    Uwaga!
    W oknie wystawiania dokumentów magazynowych nie ma możliwości dopisania nowego produktu, bez wcześniejszego wprowadzenia go do kartoteki.

  • Dodano możliwość wprowadzenia wpłaty w obcej walucie.

    Dodaliśmy możliwość wprowadzenia wpłaty za faktury również w walucie wystawienia. Wystarczy wybrać walutę, a program automatycznie przeliczy wprowadzoną płatność na złotówki po kursie z tej faktury.
    Aby wprowadzić wpłatę za dokument, przechodzimy do zakładki Sprzedaż(Zakupy), otwieramy menu kontekstowe prawym przyciskiem myszy w obszarze wiersza danej faktury i klikamy polecenie Wpłata (całkowita, częściowa), co spowoduje otwarcie okna nowego dokumentu kasowego.

    W zakładce Płatność wpisujemy kwotę otrzymanej należności (uregulowanego zobowiązania) oraz wybieramy walutę.


  • Wyłączono automatyczne tworzenie dokumentu kasowego dla faktury PROForma.

    Wprowadzenie wpłaty do faktury PROForma nie powoduje automatycznego generowania dokumentu kasowego. Wpłata zostaje jedynie zapisana.


#78
Sugestie / Odp: Drukarki, kasy fiskalne
Maj 13, 2019, 12:13:24
Witam

Póki co, priorytety mają inne funkcje, także jeszcze chwilkę trzeba poczekać.
#79
Aktualizacje / Aktualizacja 17.04.2019
Maj 09, 2019, 14:03:13

  • Dodano datę księgowania zdarzeń gospodarczych do JPK.

    Data księgowania definiuje okres rozliczeniowy, do którego należy dana transakcja. Na jej podstawie dokument sprzedaży albo zakupu jest ujmowany w JPK w danym okresie. Domyślnie nie wyświetla się podczas tworzenia dokumentów sprzedażowych. Uzupełnia się automatycznie, zgodnie z konfiguracją w Ustawieniach.

    Aby zarządzać datą księgowania, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Zaawansowane. W ramce znajdują się wszystkie opcje dotyczące daty księgowania.




    Ustawienia daty księgowania faktur sprzedażowych:
    Aby wyświetlić datę księgowania w oknie wystawiania faktury należy zaznaczyć opcję Pokaż datę księgowania w oknach wystawiania faktur. Data pojawi się po prawej stronie okna i będzie ją można ręcznie ustawić.



    Domyślnie dla wszystkich dokumentów sprzedażowych, datą księgowania jest data wystawienia faktury. Aby ją zmienić, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Zaawansowane. W opcji Domyślna data księgowania faktur sprzedażowych zmienić na data sprzedaży albo termin płatności.



    Ustawienia daty księgowania faktur zakupowych:
    Domyślnie dla wszystkich dokumentów kosztowych, datą księgowania jest data otrzymania faktury. Jest wyświetlana po prawej stronie okna nowego zakupu, w części Dane faktury zakupowej. Uzupełniana jest automatycznie, po wprowadzeniu danych, ale istnieje możliwość jej ręcznej zmiany.



    Aby zmienić domyślną datę księgowania dla faktur zakupowych, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Zaawansowane. W opcji Domyślna data księgowania faktur zakupowych zmienić na data wystawienia albo termin płatności.



    Listy faktur i zestawienia:
    Do zestawień, listy faktur sprzedażowych i listy faktur zakupowych dodaliśmy kolumnę "data księgowania".





    Ewidencja sprzedaży i ewidencja zakupów:
    Do ewidencji sprzedaży (zakupów) dodaliśmy możliwość wyboru dodatkowej daty, na podstawie której faktury sprzedażowe (zakupowe) są ujmowane w ewidencji VAT. Ewidencję sprzedaży VAT można wygenerować za dany okres według daty wystawienia (jak było dotychczas), daty sprzedaży lub daty księgowania.



    Natomiast ewidencję zakupów VAT można wygenerować za dany okres dodatkowo według daty księgowania. Generowanie ewidencji zakupów zostało omówione w aktualizacji 21.03.2019.

    Uwaga!
    Data księgowania jest dostępna wyłącznie dla faktur wystawionych i wprowadzonych po dacie aktualizacji. Dla dokumentów istniejących w bazie nie ulegnie zmianie, datą księgowania jest data wystawienia.

  • Dla faktur MK dodano możliwość automatycznej zmiany daty księgowania po wprowadzeniu całkowitej wpłaty.

    Wystawiona faktura MK z odroczonym terminem płatności nie jest wykazywana w JPK, aż do momentu opłacenia. Wprowadzenie wpłaty w wysokości całkowitej kwoty należności, spowoduje automatyczne zaksięgowanie faktury w JPK pod datą wprowadzenia tej wpłaty.

    Aby data księgowania zmieniała się po opłaceniu faktury MK, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Zaawansowane, a następnie zaznaczyć opcję Automatycznie aktualizuj datę księgowania po wprowadzeniu wpłaty całkowitej dla faktur MK. Domyślnie opcja ta jest włączona.



    Uwaga!
    Przy ręcznym zarządzaniu datą księgowania, należy upewnić się dodatkowo, czy faktura MK została oznaczona jako zapłacona.


  • Dodano obsługę walut dostępnych w tabeli NBP.

    Aby wyświetlić pożądaną walutę, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Waluty.



    Następnie zaznaczyć na waluty, które będą się wyświetlać podczas wystawiania faktury w zakładce Płatność.



    Korzystanie z walut zostało szczegółowo opisane w pomocy, w części jak wystawić fakturę w sekcji Płatność.

  • Dodano możliwość ręcznego wprowadzania kursu walut, dla faktur sprzedażowych.

    Zostało odblokowane pole kursu waluty w oknie wystawiania faktury.

    Aby ręcznie wprowadzić kurs, należy wybrać walutę na którą ma być przeliczana faktura, a następnie wpisać ręcznie jego wartość.



  • Dodano możliwość wyboru konta podczas wystawiania zamówienia (oferty).

    Podczas wystawiania zamówienia istnieje możliwość dodania numeru rachunku bankowego, który będzie drukował się na dokumentach.

  • Zmiana nazwy "Faktura vat" na "Faktura bez vat" dla nievatowców.

    Jeżeli w Ustawieniach programu użytkownik odznaczy checkbox „Firma jest płatnikiem vat”, to w oknie wystawiania faktury zmieni się jej nazwa na Faktura bez vat.



  • Zapamiętywanie ostatnio wybranej ścieżki przy zapisie plików.

  • Rozwiązano problem z nazwami pozycji na FV, które zawierały znaczniki (html)

    Program interpretował wpisane znaki w nazwach produktów/pozycji na dokumentach, jako znaczniki html.


  • Dodano automatyczne generowanie WZ do faktury wystawionej z PROFormy w wersji Magazyn.

#80
Aktualizacje / Aktualizacja 21.03.2019
Marzec 21, 2019, 13:36:42

  • Dodano opcję wystawiania faktury zbiorczej do kilku proform lub zamówień (ofert).

    W tej wersji programu dodaliśmy opcję wystawiania faktury zbiorczej, która służy rozliczeniu usług (dostaw) ciągłych, na podstawie wystawionych w danym miesiącu zamówień (ofert) albo faktur proforma.

    Wystawianie faktury VAT do kilku proform
    Aby wystawić fakturę do kilku proform, przechodzimy do kartoteki Sprzedaż, wybieramy zakładkę Faktury PROForma, zaznaczamy wybrane rekordy (w systemie Windows z klawiszem Ctrl, na macOS z klawiszem Cmd ⌘), uruchamiamy menu kontekstowe i klikamy polecenie Wystaw fakturę z PRO-form (ilość zaznaczonych rekordów).



    Opcja ta wyświetli się po zaznaczeniu co najmniej dwóch wierszy. Następnie otworzy się okno wystawiania faktury VAT z automatycznie zaciągniętymi danymi z wszystkich zaznaczonych proform, gdzie możliwa jest edycja każdego pola.



    Wystawianie faktury VAT do kilku zamówień (ofert)
    Aby wystawić fakturę do kilku zamówień (ofert), przechodzimy do kartoteki Zamówienia/Oferty, klikamy zakładkę Zamówienia (albo Oferty), zaznaczamy wybrane rekordy, następnie uruchamiamy menu kontekstowe i klikamy polecenie Wystaw fakturę do Zamówień(ilość zaznaczonych rekordów) (albo Wystaw fakturę do Ofert(ilość zaznaczonych rekordów)).



    Opcja ta wyświetli się jedynie po zaznaczeniu co najmniej dwóch wierszy. Następnie otworzy się okno wystawiania faktury VAT z automatycznie zaciągniętymi danymi z wszystkich zaznaczonych zamówień(ofert), z możliwością ich edycji. 



    W celu szybszego wyszukania interesujących nas faktur, czy też zamówień (ofert) dla danego klienta, można skorzystać z opcji filtrowania i sortowania.

    Jeżeli w wybranych zamówieniach, ofertach lub pro formach będzie różny NIP kontrahenta albo waluta, nie będzie możliwe wystawienie zbiorczej faktury, o czym program poinformuje przy próbie wystawienia takiego dokumentu.



    Fakturę podsumowującą można wystawić wyłącznie do aktywnych pro form albo do nierozliczonych zamówień (ofert). Nierozliczone zamówienie (oferta) charakteryzuje się tym, że w kolumnie Zapłacono wyświetla się kwota 0.



    Po wystawieniu faktury zbiorczej, wszystkie wybrane zamówienia i oferty dla danego kontrahenta są oznaczone przez program jako opłacone.


  • Dodano opcję generowania ewidencji VAT zakupów po dacie otrzymania dokumentu.

    Wprowadziliśmy możliwość wyboru daty, na podstawie której faktury zakupowe są ujmowane w ewidencji VAT zakupów. Jest to data wystawienia (jak było dotychczas) lub data otrzymania dokumentu.

    Aby wygenerować ewidencję zakupu VAT według daty wystawienia faktur, należy w części Okres dotyczy wybrać data wystawienia. Na liście wyświetlą się wszystkie dokumenty wystawione w wybranym okresie.



    Aby wygenerować ewidencję zakupu VAT według daty otrzymania dokumentów potwierdzających zakup, należy w części Okres dotyczy wybrać data otrzymania. Wówczas program wyświetli wyłącznie dokumenty otrzymane w wybranym okresie.




  • Dodano obsługę wielu firm

    Od tej wersji programu możliwe jest wystawianie faktur przez więcej niż jedną firmę. Poszczególne firmy mają przypisane w programie oddzielne konta z pełną funkcjonalnością. Każda akcja, taka jak zmiana ustawień, tworzenie dokumentów czy zarządzanie kartotekami przebiega niezależnie.

    Aby przejść do administracji kontami firm, klikamy przycisk Narzędzia, a następnie wybieramy opcję Zmień firmę.



    Otworzy się okno zarządzania. Po prawej stronie mamy przyciski, za pomocą których przełączamy się między kontami, dodajemy nowe lub je usuwamy.



    Tworzenie nowego konta

    Aby dodać nową firmę klikamy przycisk Dodaj, następnie wpisujemy nazwę nazwę firmy i zatwierdzamy przyciskiem Dodaj i przełącz.



    Korzystanie z nowego konta należy rozpocząć od uzupełnienia informacji o firmie, podobnie jak podczas początkowej konfiguracji. Dane firmy można także zaimportować za pomocą opcji przywracania kopii zapasowej (opisanej poniżej).

    Usuwanie konta
    Aby usunąć firmę, zaznaczamy wybrany rekord myszką i klikamy opcję Usuń. Należy pamiętać, że wszystkie dane i dokumenty przypisane do tego konta zostaną trwale usunięte.


    Przełączanie między kontami
    Aby zmienić firmę, zaznaczamy wybrany rekord myszką i klikamy opcję Przełącz. Dane firmy można też załadować podwójnym kliknięciem myszką na wybrany rekord. Nazwa konta, które jest obecnie zalogowane wyświetla się w tytule okna.



    Domyślnie program automatycznie loguje użytkownika na konto, które było ostatnio używane.
    Aby włączyć możliwości wyboru firmy, należy zaznaczyć opcję Pokazuj okno z wyborem firmy podczas uruchamiania programu. Od tej pory przy każdym uruchomieniu aplikacji, będzie pojawiać się okno z listą dostępnych firm.




  • Zmieniono organizację menu.

    W głównym menu ikonę Kopia zapasowa i eksport zastąpiliśmy ikoną Narzędzia.

    Przywracanie kopii zapasowej można wykonać na dwa sposoby:



    Zastąp wszystkie dane
    jest to opcja, która działała jak dotychczas, czyli zastępuje wszystkie dokumenty, dane i ilości firm wraz z wszystkimi ustawieniami, bazą z kopii zapasowej.

    Dodaj jako nowe firmy
    opcja polega na dopisaniu danych z kopiii zapasowej jako nowe konta. Natomiast aktualne dokumenty, dane i firmy zostają bez zmian.


  • Poprawiono opcję wysyłania wezwania do zapłaty.
#81
Sugestie / Odp: DRUKOWANIE KOPIA/ORYGINAŁ
Luty 25, 2019, 12:28:36
Informujemy, że dodaliśmy możliwość drukowania dwóch egzemplarzy na jednym wydruku: jeden 'kopia' drugi 'oryginał'. Dodaliśmy również w opcjach ustawienie domyślnej liczby kopii drukowanych faktur (niezależnie od ustawień kopia/oryginał).
#82
Problemy i pytania / Odp: Numeracja faktur
Luty 25, 2019, 12:25:16
Tak, wprowadziliśmy możliwość poprzedzania numerów zerami. Przyłady:
- %0nm - numer kolejny w miesiącu poprzedzony zerem jeśli jest jednocyfrowy (01, 02, ... 10, 11, itd.)
- %00nr - numer kolejny w roku poprzedzony max. dwoma zerami (001, 002, .. 010, 011, ... 111, itd)

Ogólna zasada: liczba zer w szablonie po znaku '%' oznacza iloma maksymalnie zerami ma być poprzedzony numer kolejny (w roku lub w miesiącu).
#83
Prawdopodobnie został zablokowany dostęp do mniej bezpiecznych aplikacji. Należy go włączyć według instrukcji:
Zezwalanie mniej bezpiecznym aplikacjom na dostęp do Twojego konta
#84
Z jakiego dostawcy poczty Pani korzysta (Gmail, WP, itp.)?
#85
Aktualizacje / Aktualizacja 18.02.2019
Luty 18, 2019, 14:54:57

  • Dodano opcję wystawiania kilku faktur do zamówienia.

    W tej wersji programu dodaliśmy możliwość wystawienia faktury VAT częściowej, dokumentującej częściowe wykonanie usługi, określony etap produkcji lub niepełną dostawę na podstawie wcześniej wprowadzonego zamówienia od kontrahenta. Do tej pory wielofazowe rozliczenie zamówienia możliwe było jedynie poprzez faktury zaliczkowe.

    Aby wystawić fakturę VAT do części zamówienia, przechodzimy do kartoteki Zamówienia, uruchamiamy menu kontekstowe prawym przyciskiem myszy na wybranym rekordzie i klikamy polecenie Wystaw fakturę do zamówienia. Otworzy się okno wystawiania faktury VAT z automatycznie zaciągniętymi danymi, gdzie możliwa jest edycja każdego pola (oprócz waluty).



    Nie można zmienić raz wybranego sposobu rozliczania zamówienia. Jeżeli użytkownik zdecyduje się na faktury VAT, wówczas nie będzie możliwe wystawienie żadnej faktury zaliczkowej do tego zamówienia.




  • Wprowadzono opcję rozliczenia marży.

    W procedurze VAT-marża, podstawą opodatkowania jest kwota marży, pomniejszoną o kwotę podatku. Do tej pory możliwe było jedynie wystawienie faktury VAT marża. Od tej wersji użytkownik ma możliwość jej rozliczenia oraz wygenerowania raportów, gdzie wyszczególniona jest marża netto oraz podatek VAT od marży.

    W celu rozliczenia marży, należy otworzyć okno wystawiania nowej faktury VAT marża, a następnie kliknąć przycisk Rozliczenie marży.



    Otworzy się okno danych zakupowych.



    Po prawej stronie okna mamy przyciski, za pomocą których dodajemy kolejne pozycje lub je usuwamy (zaznaczone na czerwono). Na podstawie wprowadzonych informacji, program automatycznie wyliczy marżę oraz wysokość należnego podatku.  Wyniki wyświetlają się u dołu tabeli (zaznaczone na niebiesko).

    Pola uzupełniamy w następujący sposób:

    • Wybór stawki VAT - jest to stawka VAT naliczonego, którego podstawą opodatkowania jest marża
    • Nazwa (opcjonalnie) - wprowadzamy nazwę poniesionego koszt związanego ze sprzedażą objętą procedurą marży
    • Opis (opcjonalnie) - wprowadzamy opis transakcji
    • Numer dokumentu zakupu (opcjonalnie) - wprowadzamy numer  dokumentu zakupu
    • Wartość zakupu brutto (opcjonalnie, ale niezbędne do rozliczenia marży)  - wprowadzamy cenę nabycia brutto.


    Wartość nabycia towaru, wyliczona kwota marży oraz wartość podatku VAT nie pojawią się na wydruku faktury. Są to wyłącznie informacje niezbędne do prawidłowego ujęcia w ewidencji.


    Ewidencja sprzedaży marża

    Aby utworzyć ewidencję sprzedaży marża, klikamy przycisk Raporty (JPK), a następnie wybieramy opcję Ewidencja sprzedaży marża.



    Pojawi się okno z listą faktur VAT marża.


    W górnej części okna znajduje się menu filtrowania danych (zaznaczone na czerwono). Pozwala ono na wyświetlenie wybranych wierszy, według kryterium daty oraz pozycji na fakturach. Obok mamy przyciski do wydrukowania lub eksportowania wyświetlonych dokumentów (zaznaczone na czerwono).

    Pod listą dokumentów znajduje się podsumowanie każdej kolumny, które bierze pod uwagę tylko dokumenty spełniające ustawiony filtr, czyli wszystkie widoczne faktury (zaznaczone na niebiesko).

    Lista ewidencji zawiera następujące kolumny: numer faktury, data wystawienia, data transakcji, kontrahent, wartość brutto, wartość zakupu, wartość marży brutto, wartość marży netto, stawka podatku marży, kwota podatku należnego.
    Każdą kolumnę można ukryć, klikając prawym przyciskiem myszy w jej nagłówek i odznaczając checkbox z jej nazwą. Jeżeli kolumna zostanie ukryta na liście, nie będzie widoczna na wydruku.



    Ujęcie faktury VAT marża w pliku JPK_VAT

    Po zapisaniu faktura VAT marża zostanie zaksięgowana do JPK_VAT samą kwotą marży netto oraz naliczonym od niej podatkiem VAT.
    W przypadku sprzedaży poniżej ceny nabycia danego towaru lub usługi, w JPK_VAT zostaną wprowadzone wartości 0.

  • Poprawiono wyświetlanie podsumowania w fakturach zakupowych.
    Program nie uwzględniał korekt ujemnych do faktur zakupowych i błędnie sumował kwoty wyświetlane w dolnej części okna głównego.

  • Poprawiono wielkość okna wystawiania faktury korekty.
    Poprawiono wielkość okna wystawiania faktury korekty na systemie macOS.
#86
Problemy i pytania / Odp: Baza MySQL
Styczeń 28, 2019, 11:17:08
Zazwyczaj jest to problem z kodowaniem znaków. Należy zmienić w konfiguracji serwera domyślne kodowanie według poniższych kroków:

1. Wejść do katalogu z ustawieniami serwera, zazwyczaj będzie to ścieżka "C:\ProgramData\MySQL\MySQL Server 8.0".
2. Otworzyć plik o nazwie "my".
3. Odnaleźć opcję "character-set-server".
4. Opcję należy odkomentować (usunąć początkowy #) oraz dopisać na końcu "=urf8". Ostatecznie opcja powinna wyglądać następująco:
character-set-server=utf8
5. Zrestartować serwer MySQL, najlepiej przez restart systemu Windows. Ewentualnie wyszukać w usługach systemowych MySQL i zrestartować usługę.
#87
Aktualizacje / Aktualizacja 14.01.2019
Styczeń 18, 2019, 15:11:58

  • Przekształcenie proformy w fakturę zaliczkową

    Faktura zaliczkowa służy do udokumentowania otrzymania całości lub część zapłaty za przyszłą dostawę towaru lub przyszłe wykonanie usługi. Może być wystawiona także przed otrzymaniem płatności, ale nie wcześniej niż 30 dni. Kiedy nie ma pewności, co do terminowego uregulowania zapłaty, najlepszym rozwiązaniem jest wystawienie faktury proforma, a następnie, po otrzymaniu płatności, przekształcenie jej w fakturę zaliczkową.

    W tym celu przechodzimy do kartoteki Sprzedaż, zakładka Faktury PROForma. Ustawiamy kursor w obszarze pożądanego wiersza, uruchamiamy menu kontekstowe prawym przyciskiem myszy i klikamy polecenie Przekształć PROFormę w fakturę zaliczkową.



    Po zatwierdzeniu wyboru, uruchomi się okno wystawiania faktury zaliczkowej. Formularz zawiera wszystkie pozycje wpisane na fakturze PROForma, z możliwością ich edycji.
    Po zapisaniu faktury zaliczkowej, faktura PROForma zostanie usunięta.

  • Dodano możliwość umieszczenia na wydruku faktury numeru powiązanego dokumentu.

    Poniżej identyfikatora dokumentu sprzedażowego, wystawca może wskazać numer umowy bądź zamówienia powiązanego z wystawiona faktura.
    W tym celu należy w oknie wystawiania faktury uzupełnić komórkę Dotyczy. Znajduje się ona po lewej stronie sekcji Ogólne, obok typu dokumentu.



    Pole to jest opcjonalne. Jeżeli pozostanie puste, wówczas nie pojawi się na wydruku.

  • Dodano opcje wydruku miejsca na jeden podpis.

    W oknie wystawiania faktury, w zakładce Dodatkowe mamy możliwość określenia osoby wystawiającej i odbierającej fakturę. Użytkownik ma możliwość wyboru w Ustawieniach programu (zakładka Ustawienia wydruku, a następnie Faktury/Zakupy), które podpisy drukować.




    • Wydruk obydwu, jeżeli przynajmniej jeden jest zdefiniowany.



      Jeżeli w oknie wystawiania faktury, w zakładce Dodatkowe, zostanie uzupełnione przynajmniej jedno pole, wówczas obydwa miejsca na podpis pojawią się na wydruku.



    • Wydruk wyłącznie zdefiniowanych podpisów.



      Na wydruku dokumentu pojawi się tylko sygnatura, która została uzupełniona w oknie wystawiania faktury, w zakładce Dodatkowe.



  • Dodano opcję ukrycia terminu płatności na wydruku.

    Do każdej metody płatności, zdefiniowanej w ustawieniach, przypisany jest termin zapłaty wyrażony w dniach. Wybierając daną metodę podczas wystawiania faktury, automatyczne ustawi się data upływu terminu spłaty należności lub adnotacja "Zapłacono". W niektórych przypadkach podawanie terminu płatności jest niepotrzebne, w szczególności, gdy liczy się od dnia otrzymania faktury albo sprzedaż towarów odbywa się za pobraniem. W związku z tym wprowadziliśmy opcję jego ukrywania na wydrukach.
    W tym celu należy przejść do Ustawień programu, zakładka Ustawienia wydruku, a następnie Faktury/Zakupy.


    • Można zupełnie wyłączyć drukowanie terminu płatności na fakturach, odznaczając opcję "Drukuj termin płatności".



      Wówczas program nie będzie brał pod uwagę liczby dni zdefiniowanych w danej metodzie płatności. Na fakturze drukować się będzie jedynie nazwa metody.

    • Można wyłączyć drukowanie adnotacji "Zapłacono",  odznaczając opcję "Drukuj termin płatności "Zapłacono" ".



      Każda metoda płatności, gdzie liczba dni będzie ustawiona na 0, będzie oznaczona jako opłacona, w związku z tym na wydruku faktury nie będzie pojawiał się termin płatności. Jeżeli w metodzie płatności użytkownik wybierze liczbę dni większą od 0, to na wydruku faktury termin płatności będzie wskazywał datę upływu terminu spłaty należności.

  • Dodano opcję ukrycia na wydruku kwoty zapłaconej i pozostałej do zapłaty.

    Program dzieli na fakturze należności na już zapłaconą kwotę oraz tą pozostałą do zapłaty. Użytkownik ma możliwość wyłączenia tych parametrów. W tym celu przechodzimy do Ustawień programu, zakładka Ustawienia wydruku, a następnie Faktury/Zakupy. Odznaczamy opcję "Drukuj kwoty "Zapłacono" i "Pozostało do zapłaty" na fakturach".



  • Dodano ostrzeżenie przed przywróceniem kopii zapasowej.

    Przywrócenie kopii zapasowej zastępuje bieżące dane, danymi ze wskazanego pliku. Jest to proces, którego nie można cofnąć. Dlatego dodano potwierdzenie kontynuacji operacji.

  • Dodano opcję klonowania produktu w kartotece produktów.

    Klonowanie powoduje utworzenie nowego produktu w kartotece, na podstawie już istniejącego.
    Aby skopiować produkt należy przejść do kartoteki Produkty. Następnie zaznaczyć rekord, klikając w wybranym wierszu. Na koniec wybrać opcję Klonuj z górnego menu. Nowy rekord utworzy się na dole listy i zawiera identyczne informacje, jak produkt macierzysty.



  • Poprawiono sortowanie dokumentów po numerze.

    Listę dokumentów w oknie głównym programu można sortować według dowolnej kolumny, klikając w jej nagłówek. Uszeregowane według numeru, odbywa się następująco. W pierwszej kolejności program grupuje dokumenty po typie faktury (zwykłe, proformy, marża, metoda kasowa, korygujące, zaliczkowe, końcowe). Następnie w ramach danego typu, sortowanie odbywa się według szablonu numeracji. W obrębie danego szablonu numeracji program wyświetla dokumenty po numerze rosnąco lub malejąco (w zależności od wyboru Użytkownika).

  • Poprawiono obliczanie wartości netto i podatku na liście faktur.
  • Poprawiono wydruk stopki do pdf, dla dokumentów wielostronicowych.
       

#88
Aktualizacje / Aktualizacja 18.12.2018
Styczeń 15, 2019, 12:00:23
 

  • Dodano możliwość edytowania adresu e-mail w oknie wysyłania faktur.

    Jeżeli w oknie wystawiania faktury nie wpisaliśmy adresu poczty elektronicznej kontrahenta, albo nie chcemy zapisywać go do bazy, wówczas mamy możliwość dodania go bądź edycji, podczas wysyłki mailowej.  W tym celu otwieramy okno wysyłania faktury (pojedynczej lub masowej).  W lewej części okna znajduje się lista faktur, zawierająca numer, nazwę kontrahenta oraz e-mail. Każdą komórkę kolumny E-mail można dowolnie edytować (korygować, usuwać czy dodać jeden lub kilka adresów oddzielając średnikiem).


  • Dodano możliwość wprowadzenia i wysyłania faktur do kilku adresów e-mail oddzielonych średnikiem.

    Fakturę wystawioną w programie można wysłać do nabywcy drogą elektroniczną, na wskazane adresy. Adresy poczty elektronicznej kontrahenta możemy wprowadzić na dwa sposoby:


    • W oknie wystawiania faktury. W części Kontrahent (Odbiorca), w polu Email należy wpisać (lub wkleić) wszystkie adresy, do których będzie wysłana dana faktura, oddzielając je kolejno średnikiem.

    • W oknie wysyłania faktury. W lewej części okna znajduje się lista faktur do wysłania. Należy wpisać (lub wkleić), w odpowiednie komórki kolumny Email, wszystkie adresy poczty elektronicznej danego kontrahenta, oddzielając je kolejno średnikiem.


  • Dodano opcję wysyłania ukrytych kopii faktur do adresów zdefiniowanych w ustawieniach.

    Do określonego adresata (bądź adresatów) można wysyłać kopie wiadomości z każdą wystawioną fakturą, na przykład do własnego działu księgowego.

    Aby dodać nawę adresata (adresatów) ukrytych kopii, należy przejść do Ustawień programu, do zakładki Poczta. W części Wysyłaj dodatkowo ukryte kopie wiadomości na poniższe adresy e-mail, która znajduje się u dołu ekranu, wyświetlony jest spis odbiorców, do których automatycznie wysyłana jest ukryta kopia faktury. Listą zarządzamy za pomocą przycisku Dodaj i Usuń.



  • Dodano możliwość załączenia dodatkowego pliku podczas wysyłania faktur.

    Faktura jest wysyłana w wiadomości e-mail w jako załącznik. Do maila z fakturą możliwe jest dołączenie dodatkowego załącznika - pliku w dowolnym formacie. Załącznik można dodać do konkretnej wiadomości (na przykład szczegółowe rozliczenie godzinowe, protokół wykonania usługi czy inny dokument uzupełniający) lub jednocześnie dołączyć ten sam plik do większej ilości faktur (na przykład czasowy kupon rabatowy). Rozmiar pliku nie jest ograniczony programowo, wynika jedynie z limitów skrzynki narzuconych przez dostawcę poczty elektronicznej.

    Aby załączyć plik, należy uruchomić okno wysyłki. Następnie klikamy przycisk Wczytaj, który znajduje się u dołu ekranu, po lewej stronie. Wskazujemy plik z dysku komputera i zatwierdzamy przyciskiem Otwórz.




  • Faktury zakupowe: dodano opcję liczenia terminu płatności od daty otrzymania.

    Na liście dokumentów w zakładce Zakupy wyświetla się między innymi termin zapłaty oraz kwota do zapłaty za nabyte towary czy usługi. Wprowadzając do bazy fakturę kosztową z odroczonym terminem płatności, można ustawić termin zapłaty, liczony od dnia jej wystawienia bądź od dnia jej otrzymania. Taka organizacja pozwala na precyzyjne zarządzanie zobowiązaniami handlowymi.

    Aby termin płatności był liczony od dnia otrzymania faktury, należy w oknie wprowadzania faktury zakupowej uzupełnić zakładkę Dane faktury zakupowej (numer, daty oraz sposób płatności). Dalej w części Termin płatności odznaczamy checkboxa Zapłacono, wpisujemy liczbę dni, a następnie ustalamy sposób ich odliczania (od daty wystawienia|od daty otrzymania). Można też podać konkretną datę.




  • Drobne poprawki.

    • Zmieniony został priorytet pobierania adresu mailowego do wysyłki. Jeżeli faktura zawiera odbiorcę, to w pierwszej kolejności program wybierze adres e-mail odbiorcy z okna wystawiania faktury. Jeśli e-mail odbiorcy jest pusty, program pobiera adres elektroniczny kontrahenta. Jeżeli w oknie wystawiania faktury żaden z kontrahentów nie ma podanego adresu mailowego, wówczas faktura zostaje wysłana na adres zapisany w kartotece.
    • Dodano interfejs wgrywania własnych szablonów w Ustawieniach programu (Ustawienia wydruku) oraz poprawiono ich implementację.
    • Zmieniono wyrównanie pól z datą wystawienia oraz miejscowością w oknie wystawiania noty korygującej.
    • Na wydruku faktury została dodana informacja, do czego wykorzystać kod QR.
#89
Problemy i pytania / Odp: Zamówienia i oferty
Grudzień 28, 2018, 13:48:39
Witam

Aktualnie program nie posiada wbudowanej obsługi wysyłki zamówień i ofert na maila. Jedynym sposobem jest zapisanie ich jako PDF i wysłanie ręczne.
#90
Sugestie / Odp: DRUKOWANIE KOPIA/ORYGINAŁ
Październik 29, 2018, 11:23:40
Witamy na forum.

Zastanowimy się się nad tą opcją wraz z dodaniem ustawienia domyślnej liczby kopii podczas druku. Chcieliśmy również przypomnieć, że zgodnie z przepisami od kilku lat nie jest już wymagany napis KOPIA/ORYGINAŁ na fakturach - wystarczą dwa identyczne egzemplarze faktury.