Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - Complay

#31
Witam

Podczas wprowadzania wpłaty można wybrać typ dokumentu: kasowy lub bankowy (BP i BW).
#32
Aktualizacje / Aktualizacja 24.05.2021
Lipiec 14, 2021, 15:45:24


  • Definiowanie wyglądu dokumentów

    Użytkownik ma do dyspozycji 3 gotowe wzory faktur i pozostałych dokumentów, do których można dołączyć firmowe logo, wstawić własną treść stopki, a także edytować tekst i nagłówki. Poza tym dostosowaliśmy system szablonów wydruku do samodzielnego definiowania wyglądu dokumentów oraz raportów w szerokim zakresie. Podstawowa znajomość języków HTML i CSS pozwala w szybki sposób dokonać zmian w standardowych szablonach lub stworzyć nowy dowolny wzór wydruku.

    W oknie podglądu wydruku
    "szablon wydruku faktury"
    oraz w oknie wysyłki
    "szablon wydruku faktury"
    znajduje się opcja Szablon. Należy z listy wybrać nazwę pożądanego szablonu, a następnie wysłać lub wydrukować.

    Aby dany wydruk był dostępny dla rejestru czy raportu, należy dodać szablon do Ustawień. Po dodaniu szablonu system automatycznie utworzy wydruk dla pojedynczego lub dla każdego typu dokumentu (Faktura bez VAT, Faktura VAT, Faktura zaliczkowa, Faktura końcowa, Faktura marża, Faktura MK,  Oferta, Zamówienia, Dokumenty  magazynowe, Zestawienie itd).

    Aby przejść do zarządzania szablonami wydruku, klikamy przycisk Ustawienia -> Ustawienia programu -> Ustawienia wydruku a następnie zakładkę Ogólne.

    "szablon wydruku faktury"

    1.1 Dodawanie własnych szablonów
    Aby dodać własny szablon, należy kliknąć przycisk Importuj i wskazać folder.

    "szablon wydruku faktury"

    Przycisk Podgląd wyświetla przykładowy wydruk, dla wybranego szablonu.

    1.2 Domyślne ustawienia wzoru wydruku
    Aby dla każdego typu dokumentu ustawić domyślny szablon wydruku, należy zaznaczyć nazwę stworzonego szablonu, a następnie kliknąć przycisk Ustaw jako domyślny.

    "szablon wydruku faktury"

    1.3 Usuwanie szablonów
    Należy zaznaczyć nazwę szablonu, a następnie kliknąć przycisk Usuń.

    "szablon wydruku faktury"

  • Wprowadzono możliwość edycji tłumaczeń obcych oraz dodania własnych tłumaczeń produktów.


    Program daje możliwość automatycznego tłumaczenia każdej faktury, oferty handlowej, zamówienia i innych dokumentów na język obcy (angielski, niemiecki), a także stworzenia wersji dwujęzycznej (polsko-angielskiej, polsko-niemieckiej). Tłumaczone są wszystkie nagłówki, łącznie z terminem płatności, informacją o kodzie QR czy ustawowymi dopiskami. Co więcej, istnieje możliwość zmiany nazw kolumn oraz pozostałych wyrażeń także dla języka polskiego.

    W tej wersji programu dodaliśmy możliwość edycji stałych elementów faktury, a także zdefiniowania własnych tłumaczeń. Wszystkie frazy zebrane zostały w jednym miejscu, aby ułatwić zarządzanie nimi. Predefiniowanych tekstów nie można usuwać, można je jedynie edytować. Natomiast dodawać i usuwać można własne teksty oraz ich odpowiedniki w obcych językach, np nazwy produktów czy uwagi do dokumentu.

    Algorytm tłumaczenia dokumentów dwujęzycznych działa w następujący sposób:
    W pierwszej kolejności program pobiera bezpośrednie tłumaczenie tekstu z kolumny dla języka polsko-obcego. Jeśli jest ono puste, to skleja tłumaczenia dla języka polskiego i języka obcego, oddzielając znakiem '/'. Jeśli brakuje tłumaczenia dla obcego lub polskiego, brane jest tylko jedno z nich i składane bezpośrednio z tekstem nieprzetłumaczonym. W przypadku, gdy wszystkie kolumny językowe są puste, drukowany jest tylko tekst nieprzetłumaczony.


    Aby przejść do zarządzania tłumaczeniami, klikamy przycisk Ustawienia -> Ustawienia programu -> Ustawienia wydruku a następnie zakładkę Tłumaczenia.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.1 Aktualizowanie systemowych tłumaczeń
    Aby zmienić tłumaczenie tekstu, należy kliknąć podwójnie na wybraną komórkę. Uruchomi się okno edycji

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.2 Dodawanie własnych tłumaczeń
    Aby dodać własne tłumaczenie, należy kliknąć przycisk Dodaj. Uruchomi się okno, w którym należy wprowadzić tekst do tłumaczenia

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    Następnie wprowadzamy jego wersje językowe, klikając podwójnie na właściwe komórki.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    Uwaga!Program wykrywa dublujące się teksty. Jeżeli takie wystąpią, wówczas pojawi się okno z ostrzeżeniem.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.3 Usuwanie własnych tłumaczeń
    Aby usunąć tłumaczenie, należy zaznaczyć numer wiersza, bądź tekst w pierwszej kolumnie i kliknąć przycisk Usuń.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.4 Przywracanie standardowych tłumaczeń
    Aby przywrócić systemowe tłumaczenie tekstu, należy zaznaczyć wybraną komórkę i kliknąć przycisk Przywróć standardowe.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    Aby przywrócić systemowe tłumaczenie dla wszystkich tekstów, należy zaznaczyć wszystkie komórki i kliknąć przycisk Przywróć standardowe.

    "tłumaczenie faktury na język obcy"

    2.5 Eksport/import tłumaczeń
    Do programu można zaimportować własne tłumaczenia z pliku csv. W pliku nagłówki kolumn, przechowujących poszczególne informacje muszą odpowiadać nazwom zdefiniowanym w programie. Dlatego zalecamy wcześniejszy eksport standardowych tłumaczeń, dokonanie zmian w wyeksportowanym pliku, a następnie jego import.


  • Dodano możliwość fiskalizacji dokumentów w walucie obcej

    Przeliczona na złotówki cena brutto jest przesyłana wraz z ilością do drukarki fiskalnej, a następnie z tych danych przez drukarkę obliczana jest wartość brutto oraz podatek VAT dla poszczególnych pozycji. Natomiast w programie na złotówki przeliczana jest tylko ostateczna wartość podatku VAT(zsumowana ze wszystkich pozycji) po wskazanym kursie. Przez co mogą pojawić się różnice w wysokości podatku należnego pomiędzy paragonem fiskalnym a fakturą w walucie obcej, o czym informuje komunikat.

    "fiskalizacja faktury w walucie obcej"

  • Dodano możliwość fiskalizacji faktur zaliczkowych i końcowych  ze specyfikacją zamówienia

    Fiskalizacja faktur zaliczkowych i końcowych ze specyfikacją zamówienia jest analogiczna, jak dla pozostałych dokumentów, zobacz punkt 2 - Drukowanie paragonu fiskalnego do faktury.

    Na paragonie fiskalnym do faktury zaliczkowej ze specyfikacją zamówienia, zostanie wydrukowana każda pozycja ze specyfikacji. Program proporcjonalnie rozdzieli kwotę wpłaconej zaliczki na poszczególne pozycje widoczne na paragonie zaliczkowym i te wyliczone wartości zostaną wydrukowane wraz z oznaczeniem [ZAL] świadczącym o tym, że pobrano zaliczkę za te towary.



    Na paragonie fiskalnym do faktury końcowej ze specyfikacją zamówienia, również zostaną wydrukowane wszystkie elementy zamówienia wraz z informacją [ROZL] co oznacza, że rozliczono zaliczki dla konkretnych towarów.
    Natomiast pozostała kwota do zapłaty zostaje pomniejszona o wartość pobranych zaliczek i proporcjonalnie rozdzielona pomiędzy poszczególne pozycje.


  • Dodano możliwość fiskalizacji faktur faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych

    Fiskalizacja faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych odbywa się tak samo, jak w przypadku pozostałych dokumentów, zobacz punkt 2 - Drukowanie paragonu fiskalnego do faktury.

    Na paragonie fiskalnym do faktury końcowej z zaliczek niepowiązanych wydrukowane będą wszystkie nieujemne pozycje wraz z informacją [ROZL] co oznacza, że rozliczono zaliczki dla konkretnych towarów. Natomiast pozostała kwota do zapłaty zostaje pomniejszona o wartość pobranych zaliczek i proporcjonalnie rozdzielona pomiędzy poszczególne pozycje.



    Uwaga! Aby zafiskalizować fakturę końcową, jej wartość musi być większa od 0.


  • Dodano w ustawienia domyślne marginesy strony

    Każdy dokument w programie ma automatycznie ustawione marginesy o szerokości 15mm. Istnieje możliwość zmiany wstępnie zdefiniowanych marginesów.

    Aby zmienić szerokość marginesów strony, należy przejść do Ustawienia -> Ustawienia programu, zakładka Ustawienia wydruku i w części Ogólne wprowadzić wartości dla poszczególnych marginesów.

    "marginesy"

  • Dodano opcję wyłączania liczby przeterminowanych faktur na ikonie programu [wersja macOS]

    Aby wyłączyć liczbę przeterminowanych faktur wyświetlanej na ikonie programu w Docu, należy przejść do Ustawienia -> Ustawienia programu, zakładka Zaawansowane i odznaczyć opcję
    Pokazuj liczbę przeterminowanych faktur na ikonie programu (plakietka)

    "przeterminowane faktury macOS"



  • Dodano opcję dołączenia nieopłaconych faktur MK do pliku JPK

    Dodaliśmy możliwość dołączenia nieopłaconych faktur dla podatników rozliczających się metodą kasową, do wszystkich generowanych raportów JPK.


  • Dodano obsługę własnych czcionek w szablonach

  • Poprawiono fiskalizację w przypadku, gdy pozycje dokumentu zawierają znaki nowej linii.

  • Poprawiono import danych z pliku CSV(obsługa UTF BOM)

  • Poprawiono błąd przy wyborze miesiąca podczas generowania JPK_V7K

  • Poprawiono eksport do Rachmistrz/Rewizor


#33
Sugestie / Odp: Drobne braki
Lipiec 05, 2021, 11:36:47
Witam.

Co do terminu płatności - można zdefiniować termin dla każdej metody płatności, natomiast ostatnio wybrana metoda płatności jest zapamiętywana.

Co do faktur cyklicznych, mamy w planach taką funkcję.

Pomyślimy na dodaniem przycisku "Zapisz i wyślij".
#34
Sugestie / Odp: Dodatkowe miejsce na logo
Kwiecień 28, 2021, 09:15:32
Dzień dobry,

W najbliższej aktualizacji pojawi się możliwość edycji szablonów (HTML), co pozwoli na samodzielne dodanie loga.
#35
Aktualizacje / Aktualizacja 27.01.2021
Luty 18, 2021, 16:02:41


  • Dodano funkcję importu kontrahentów i produktów z plików CSV.

    W programie dodaliśmy opcję importu. Funkcja ta przydaje się w momencie przenoszenia fakturowania z innego programu, w którym znajdowała się duża baza kontrahentów i produktów.


    1.1 Import kontrahentów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Wymagana jest jedna kolumna nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa  - należy wpisać pełną nazwę kontrahenta
    nazwa_skrocona
    prefix_nip  - należy wpisać skrót określający dany kraj
    nip - należy wpisać numer identyfikacji podatkowej
    regon
    pesel
    nr_paszportu
    adres
    kod_pocztowy - należy wpisać kod pocztowy
    miasto - należy wpisać miejscowość poczty
    kraj
    telefon
    email
    rabat - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    konto_numer - należy wpisać numer rachunku bankowego kontrahenta
    konto_bank - należy wpisać nazwę banku kontrahenta
    konto_swift

    Aby zaimportować przygotowany plik, należy przejść do kartoteki Kontrahenci i wybrać przycisk Importuj.


    "import kontrahentów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import kontrahentów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import kontrahentów"

    albo pojawi się błąd

    "import kontrahentów"

    1.2 Import produktów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Plik musi zawierać kolumnę nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa - należy wpisać nazwę towaru lub usługi
    kod -
    jednostka
    pkwiu - należy podać symbol pkwiu lub kod CN
    gtu - należy wpisać wyrażenie GTU, następnie znak podkreślenia i numer kodu, np.  GTU_01 albo GTU_05 albo GTU_12
    waluta - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    cena - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    typ_ceny - należy wpisać wyrażenie netto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny netto) albo brutto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny brutto)
    stawka_vat - należy wpisać nazwę stawki VAT, taką samą, jak została zdefiniowana w ustawieniach programu w sekcji Stawki podatku, w kolumnie Nazwa , np. 23% albo 0% WDT albo zw
    cena_zakupu - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    waluta_zakupu - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    rabat_kwotowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    rabat_procentowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    dla wersji Magazyn:
    rodzaj - należy wpisać wyrażenie usługa (jeśli pozycja nie ma być ewidencjonowana) albo towar (jeśli pozycja ma być uwzględniana w obrocie magazynowym)



    1.2.1 W wersji Standard
    Aby wykonać import produktów, należy przejść do kartoteki Produkty.

    historia produktów

    1.2.2 W wersji Magazyn
    Aby wykonać import produktów, klikamy Produkty -> Kartoteka produktów.

    historia produktów

    Następnie klikamy przycisk Import.

    "import produktów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import produktów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import produktów"

    albo pojawi się błąd

    "import produktów"


  • Dodano możliwość ustalenia cen indywidualnych dla odbiorcy

    Podczas wystawiania faktury w pierwszej kolejności uwzględniane są ceny indywidualne przypisane do nabywcy. Jeżeli nabywca nie ma takich cen zdefiniowanych, wówczas pobierane są ceny ustalone dla odbiorcy.


  • Dodano możliwość wpisania dowolnego numeru zamówienia.

    Oprócz wyboru numeru zamówienia ze zdefiniowanych szablonów, dodaliśmy możliwość ręcznego wpisania dowolnego tekstu.

    Aby wpisać dowolny numer zamówienia, klikamy przycisk "Inny", wpisujemy numer a następnie ponownie klikamy przycisk "Inny"

    "numer zamówienia"


  • Zmieniono sposób pobierania danych wystawcy do klonowanych dokumentów

    Dla opcji klonowania faktur oraz wystawiania faktur na podstawie innych dokumentów lub zamówień, dane wystawcy, miejsce wystawienia faktury oraz informacje o podatku VAT są pobierane z ustawień programu, a nie z pierwotnego dokumentu.

  • Poprawiono wystawianie faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych.

    Jeżeli na fakturze zaliczkowej niepowiązanej znajdują się pozycje inne niż wyrażenie zaliczka/zadatek, to na fakturze końcowej są one kopiowane.

  • Poprawiono wydruk logo na fakturach.

#36
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
Luty 15, 2021, 10:25:54
Aktualnie pracujemy nad nowym systemem szablonów, w którym będzie można to rozwiązać.
#37
Sugestie / Odp: Potwierdzenie zamówienia
Luty 10, 2021, 09:21:44
Witam

Możemy prosić o więcej szczegółów? O jakie dokładnie potwierdzenie chodzi? Jak miałoby ono wyglądać?

Pozdrawiam
#38
Problemy i pytania / Odp: LOGO NA WYDRUKU WZ
Styczeń 25, 2021, 10:43:39
Taka opcja pojawi się w przyszłości.
#39
Aktualizacje / Aktualizacja 17.12.2020
Grudzień 22, 2020, 15:45:48


  • Dodano możliwość sporządzenia Inwentaryzacji w cenach brutto [wersja Magazyn]


    Inwentaryzowanie to ustalenie za pomocą spisu, rzeczywistego stanu ilościowego i wartościowego zapasów w magazynie. Rzeczywisty stan stwierdzony podczas spisu z natury porównuje się ze stanem wynikającym z ewidencji księgowej, a następnie wyjaśnia się powstałe różnice. Najczęściej towary oraz materiały wycenia się wg cen zakupu netto. Wyjątkiem są przedsiębiorcy, nievatowcy, którzy biorą pod uwagę ceny brutto.

    Aby otworzyć okno służące do generowania i zarządzania remanentem, klikamy przycisk Produkty, a następnie Inwentaryzacja.

    "inwentaryzacja"

    Na liście znajdują się wszystkie poprzednie raporty inwentaryzacji. Wyświetlaną listę można sortować według dowolnej kolumny, poprzez klikniecie w jej nagłówek.

    Tworzenie spisu z natury rozpoczynamy od kliknięcia przycisku Rozpocznij inwentaryzację

    "inwentaryzacja"

    i ustawiamy parametry.

    "inwentaryzacja"

    Nadajemy nazwę, wybieramy dzień, w którym będziemy porównywać spis z natury ze stanem systemowym, magazyn oraz sposób liczenia ceny zakupu.

    "inwentaryzacja ceny zakupu"

    Dla dokumentów w walucie obcej, należy także określić kurs. Jeżeli inwentaryzacja ma być liczona według cen brutto, należy zaznaczyć checkbox

    "inwentaryzacja"

  • Dodano przycisk maksymalizujący obszar pozycji faktury/zamówienia/oferty

    Widok pełnego ekranu umożliwia przeglądanie i zarządzenie listą pozycji, bez dodatkowych sekcji interfejsu, takich jak ogólne informacje o dokumencie, dane kontrahenta, Płatność, JPK czy zakładka Dodatkowe. Obszar uzupełniania pozycji można powiększyć za pomocą przycisku.

    Aby wyświetlić listę pozycji w całym oknie wystawiania faktury, klikamy przycisk Pełny ekran, znajdujący się w lewym dolnym rogu.

    "pełny ekran"

    Aby wyjść z  z trybu pełnoekranowego, naciskamy klawisz Esc albo klikamy przycisk Zamknij pełny ekran, znajdujący się w lewym dolnym rogu.

    "zamknij pełny ekran"

  • Zmieniono sposób obsługi tabeli pozycji w oknie wystawiania faktury

    W momencie dodawania lub edycji pozycji nie podświetla się cały rekord, a jedynie edytowana komórka. Dodatkowo zostały wyszarzone nieedytowalne pola.

  • Poprawiono generowanie XML dla plików JPK_FA: inna wartość pola P_6

    Zmieniono wartość pola p_6 w pliku JPK_FA dla faktur zaliczkowych. Do xml wpisywana jest data otrzymania zaliczki, a nie jak do tej pory data transakcji.

  • Wprowadzono wyświetlanie liczby przeterminowanych faktur na ikonie programu [wersja macOS]

    "liczba przeterminowanych faktur w doc"

  • Poprawiono obliczanie podsumowanie w oknie wystawiania faktury, w przypadku liczenia podatku VAT od sumy stawek

  • Poprawiono zapis historii stanów dla korekt dokumentów magazynowych

#40
Aktualizacje / Aktualizacja 27.11.2020 oraz 01.12.2020
Grudzień 17, 2020, 14:30:45

  • Dodano możliwość filtrowania i sortowania listy dokumentów w oknie JPK_V7

    W oknie generowania JPK_V7 rozbudowaliśmy zakładki Ewidencja sprzedaży oraz Ewidencja zakupów o opcję filtrowania i sortowania.

    Dodaliśmy kontrolkę służącą do filtrowania widocznych dokumentów, na podstawie ciągu znaków, która pozwala na zawężenie ilości wyświetlanych rekordów, np. w celu odnalezienia konkretnej faktury. Domyślnie przeszukiwane są wszystkie kolumny danej listy. Aby skorzystać z tej opcji, należy wpisać szukaną frazę w pole edycyjne.

    "jpk_v7 ewidencja"

    Wyświetlaną listę dokumentów, można także sortować według dowolnej kolumny, poprzez kliknięcie w jej nagłówek.


  • Dodano opcję wyszukiwania kontrahenta przy wypełnianiu danych w oknie edycji wpisu ewidencji JPK_V7

    W oknie edycji/dodawania wpisu w Ewidencji sprzedaży oraz Ewidencji zakupów JPK_V7 dodaliśmy opcję pobierania danych kontrahenta z kartoteki kontrahentów.

    Aby uzupełnić wymagane pozycje, należy kliknąć na pole edycyjne Nazwa kontrahenta albo NIP i zacząć wpisywać kolejne znaki. Pojawi się lista wyboru, która będzie się zawężać.

    "jpk_v7 ewidencja sprzedaży"


  • Dodano możliwość przypisywania produktów do magazynów [wersja Magazyn]

    Dodaliśmy możliwość powiązania towaru z jednym lub z kilkoma magazynami, w których chcemy, aby ten produkt był widoczny i uwzględniany. Jeżeli produkt jest przypisany do danego magazynu, wówczas jest wyświetlany w momencie wyboru pozycji podczas wystawiania faktury sprzedaży, pojawia się też na liście stanów magazynowych i na liście inwentaryzacyjnej dla tego magazynu. Nowo dodany produkt nie jest przypisany do żadnego magazynu, ale wyświetla się w podpowiedziach podczas wystawiania dokumentów magazynowych PZ i PW oraz dla faktur zakupowych. W momencie księgowania zakupu i przyjmowania towaru na stan, zostaje on automatycznie przypisany do wybranego magazynu. Wystawienie dokumentu MM spowoduje automatycznie przypisanie produktu do drugiego, docelowego magazynu.

    Aby ręcznie przypisać produkt do magazynów, należy wejść do kartoteki produktów.

    "kartoteka produktów"

    W oknie edycji informacji o danym produkcie, zaznaczyć magazyny, z którymi będzie powiązany.

    "przypisanie produktu do magazynu"

    Uwaga! Jeśli stan produktu w danym magazynie jest większy od 0, to nie można odznaczyć przypisania.


  • Wielokrotne występowanie tego samego produktu na jednej PZtce [wersja Magazyn]

    Poprawiono raport stanów magazynowych, w przypadku, gdy ten sam produkt pojawił się na jednym dokumencie magazynowym, ale w różnych cenach.


  • Poprawiono generowanie XML dla plików JPK_V7: opcjonalne pole 54

    Jeśli pole p_54 jest równe 0, to nie pojawia się ono w wygenerowanym pliku xml.


  • Wprowadzono zapamiętywanie ostatnio wybranego katalogu tworzenia kopii zapasowej
  • Wprowadzono zapamiętywanie trybu serwisowego po ponownym uruchomieniu programu
  • Poprawiono usuwanie firmy
  • Poprawiono wygląd zakładek w macOS Big Sur
  • Usunięto błąd powodujący dublowanie ustawień programu na bazie MySQL .
#41
Aktualizacje / Aktualizacja 13.11.2020
Grudzień 04, 2020, 14:39:42

  • Dodano możliwość generowania JPK_VAT z deklaracją

    Od 1 października dotychczasowy raport JPK_VAT został połączony z deklaracją VAT-7. Do 25 dnia każdego miesiąca, przedsiębiorcy są zobowiązani dostarczyć ewidencję oraz deklarację w formie elektronicznej za miesiąc poprzedni.

    W tej wersji programu dodaliśmy możliwość tworzenia JPK_V7M lub JPK_V7K. Zanim jednak zaczniemy generowanie danego rodzaju pliku, należy wprowadzić dodatkowe informacje niezbędne do jego przygotowania.

    1.1 Konfiguracja ustawień wymaganych do prawidłowego generowania pliku JPK_V7

    Na dane identyfikujące osobę fizyczną składają się następujące pola: NIP, Pierwsze imię, Nazwisko, Data urodzenia oraz Email.
    Natomiast do pól wchodzących w skład danych identyfikujących podmiot niebędący osobą fizyczną należą: NIP, Pełna nazwa oraz Email.


    Aby wprowadzić wyżej wymienione informacje, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Dane firmy:

    "dane firmy w jpk"

    oraz zakładka JPK:

    "dane firmy w jpk"

    Kolejnym krokiem jest ustawienie daty księgowania z zakładce Zaawansowane. Sposób jej konfiguracji został już opisany w aktualizacji 17.04.2019 w punkcie 1 - data księgowania zdarzeń gospodarczych do JPK.

    1.2 Generowanie pliku JPK_V7M

    Aby otworzyć okno służące do generowania i zarządzania JPK, klikamy przycisk Raporty(JPK), a następnie Jednolity Plik Kontrolny.

    "nowy plik jpk z deklaracją"

    Tworzenie nowego pliku JPK rozpoczynamy od kliknięcia przycisku Nowy plik JPK, z którego wybieramy strukturę JPK_V7M.

    "nowy plik jpk_v7m"

    Uruchomi się okno, w którym należy ustawić parametry generowanego pliku.

    "nowy plik jpk_v7m"

    Na początek w części Okres wybieramy Rok oraz Miesiąc rozliczeniowy, a następnie Urząd skarbowy, do którego składana jest deklaracja i ewidencja. Dalej określamy zakres pozostałych dokumentów wchodzących w skład JPK_V7M, czyli sposób prezentacji sprzedaży zarejestrowanej za pomocą kasy lub drukarki fiskalnej (który był szczegółowo omawiamy w aktualizacji 31.07.2019, w punkcie 7 - obsługa paragonów w JPK_VAT), opcję pominięcia faktur bez numeru NIP, a także możliwość dołączenia nieopłaconych faktur zaliczkowych.

    Po ustawieniu powyższych parametrów, zatwierdzamy przyciskiem OK. Program automatycznie pobierze wszystkie dokumenty do ewidencji sprzedaży i ewidencji zakupu z wybranego okresu, z możliwością ich późniejszych zmian i na ich podstawie przeliczy poszczególne pola w deklaracji.

    Aby łatwiej było przeglądać i edytować zawartość pliku JPK_VAT i zintegrowanej deklaracji podatkowej VAT7, cały raport został podzielony na 4 zakładki.

    W zakładce Nagłówek prezentowane są informacje o strukturze oraz danych podatnika.

    "jpk_v7m nagłówek deklaracji"

    Zakładki Ewidencja sprzedaży oraz Ewidencja zakupów składają się z paska narzędzi u góry oraz obszaru zawierającego listy wszystkich dokumentów z wybranego okresu rozliczeniowego. Pod listami możemy podglądnąć schemat księgowania danego dokumentu oraz zastosowane procedury i kody GTU.



    Aby poprawić dane na dokumencie, klikamy podwójnie na wybranym rekordzie lub podświetlamy daną fakturę i naciskamy przycisk Edytuj.

    "jpk_v7m pojedyncza faktura w ewidencji"

    Okno dialogowe dodawania do ewidencji lub edycji pojedynczej faktury sprzedaży składa się z dwóch zakładek:

        • Dane do rozliczenia podatku należnego, gdzie podajemy podstawowe informacje o dokumencie, takie jak: numer, datę wystawienia oraz NIP i nazwę kontrahenta. W przypadku dokumentu zawierającego informację o sprzedaży z kas rejestrujących, dokumentu wewnętrznego lub faktury do paragonu, określamy typ takiego dokumentu. Definiujemy również datę sprzedaży, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia. Pole data sprzedaży przechowuje datę dokonania/zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi albo datę otrzymania zaliczki. W drugiej części, w pierwszej kolumnie wykazujemy wysokość podstawy opodatkowania z podziałem na stawki VAT i rodzaj sprzedaży, natomiast w prawej kolumnie wysokość podatku należnego.

    "sprzedaż wiersz jpk_v7m "


        • Oznaczenia dotyczące procedur oraz grup GTU, gdzie przyporządkowujemy dokument do odpowiedniej procedury rozliczania podatku lub oznaczamy towary/usługi objęte kodem GTU.

    "sprzedaż wiersz jpk_v7m"



    Okno dialogowe dodawania lub edycji pojedynczego dowodu zakupu również składa się z dwóch zakładek:

        • Dane do rozliczenia podatku naliczonego, gdzie podajemy podstawowe informacje o dokumencie, takie jak: numer dowodu zakupu, datę wystawienia, NIP oraz nazwę dostawcy lub usługodawcy. W formularzu uzupełniamy także datę otrzymania dokumentu, o ile jest inna niż data zakupu. Dowód zakupu należy odpowiednio oznaczyć, jeżeli jest to faktura wystawiona przez podatnika rozliczającego się metodą kasową, faktura VAT RR lub dokument wewnętrzny. Natomiast w drugiej części podajemy wartość zakupionych w danym okresie rozliczeniowym środków trwałych oraz podatek naliczony od tych zakupów, a także inne nabyte towary i usługi oraz podatek do odliczenia od tych nabyć.

    "zakup wiersz jpk_v7m"


        • Oznaczenia dotyczące specjalnych procedur, w ramach których przebiegła dana transakcja.

    "zakup wiersz jpk_v7m"

    Aby usunąć dokument z listy, podświetlamy dany rekord i naciskamy przycisk Usuń.

    "jpk_v7m ewidencja sprzedaży"

    Po wprowadzeniu nowych dokumentów do ewidencji sprzedaży/zakupu lub dokonaniu stosownych zmian w danych szczegółowych na fakturach, należy ponownie przeliczyć deklarację VAT7 za pomocą przycisku Przelicz deklarację. Funkcja sumowania oblicza zbiorcze dane z obydwu ewidencji jednocześnie. Nie ma potrzeby używania jej w każdej zakładce osobno.

    "jpk_v7m ewidencja zakupów"

    Dane w zakładce Deklaracja VAT są podzielone na 3 części: Rozliczenie podatku należnego, Rozliczenie podatku naliczonego i Informacje dodatkowe.
    Pojedyncze pola I i II części deklaracyjnej, przeliczane są automatycznie, na podstawie stosownych wpisów wykazanych w ewidencji sprzedaży

    "deklaracja vat jpk_v7m"

    i zakupu

    "deklaracja vat jpk_v7m"

    Po zsumowaniu kwot z poszczególnych komórek, zaokrągla się je do pełnych złotych. Taka procedura dotyczy podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego.

    Poza sumami z części ewidencyjnej, uzupełniamy wysokość odliczenia związanego z zakupem kasy fiskalnej, kwotę podatku objętą zaniechaniem poboru, zasady zwrotu podatku, termin jego zwrotu lub przeniesienie go na poczet następnych okresów.

    W III części podajemy między innymi informacje o rodzaju transakcji.

    "deklaracja vat jpk_v7m"

    Zmiany zatwierdzamy przyciskiem OK. Utworzony plik wyświetli się na liście.

    Po wygenerowaniu, zaznaczamy rekord i klikamy opcję Eksportuj.

    "jpk z deklaracją"

    Wygenerowany plik można również edytować. Uruchamiamy menu kontekstowe prawym przyciskiem myszy w obszarze wybranego wiersza i klikamy polecenie Edytuj.

    "jpk z deklaracją"


    1.3 Generowanie pliku JPK_V7K

    Raport JPK_V7K również wysyła się co miesiąc, z tym że za pierwsze dwa miesiące kwartału plik JPK_V7K zawiera samą część ewidencyjną, natomiast dopiero w rozliczeniu kwartalnym plik JPK_V7K składa się z części ewidencyjnej za ostatni miesiąc kwartału i części deklaracyjnej za cały kwartał.

    Aby otworzyć okno służące do generowania i zarządzania JPK, klikamy przycisk Raporty(JPK), a następnie Jednolity Plik Kontrolny.

    "nowy plik jpk z deklaracją"

    Tworzenie nowego pliku JPK rozpoczynamy od kliknięcia przycisku Nowy plik JPK, z którego wybieramy strukturę JPK_V7K.

    "jpk_v7k"

    Uruchomi się okno, w którym należy ustawić parametry pliku.

    "jpk_v7k"

    Na początek w części Okres wybieramy Rok, Kwartał oraz Miesiąc rozliczeniowy, a następnie Urząd skarbowy, do którego składana jest deklaracja i ewidencja. Dalej określamy zakres pozostałych dokumentów wchodzących w skład JPK_V7K, czyli sposób prezentacji sprzedaży zarejestrowanej za pomocą kasy lub drukarki fiskalnej (który był szczegółowo omawiamy w aktualizacji 31.07.2019, w punkcie 7 - obsługa paragonów w JPK_VAT), opcję pominięcia faktur bez numeru NIP, a także możliwość dołączenia nieopłaconych faktur zaliczkowych.

    Jeżeli generujemy rozliczenie miesięczne za pomocą raportu JPK_V7K, wówczas po ustawieniu powyższych parametrów, zatwierdzamy przyciskiem OK. Aby poprawnie wygenerować rozliczenie kwartalne JPK_V7K, należy wcześniej utworzyć pliki JPK_V7K za dwa poprzednie miesiące tego kwartału. Jeżeli brakuje rozliczenia za którykolwiek miesiąc, pojawi się stosowny komunikat:

    w przypadku, gdy nie ma żadnego rozliczenia

    "jpk_v7k"

    w przypadku, gdy brakuje jednego rozliczenia

    "jpk_v7k"

    Jeżeli za jeden z poprzednich miesięcy rozliczeniowych został wygenerowany więcej niż jeden plik JPK_V7K, program nie pozwoli utworzyć rozliczenia kwartalnego. Należy wówczas usunąć zdublowane rozliczenia:

    "jpk_v7k"

    Po zatwierdzeniu, otworzy się okno raportu podzielone na 4 części. I tylko aktywne zakładki zostaną dołączone do generowanego pliku JPK_V7K.

    W zakładce Nagłówek prezentowane są informacje o strukturze oraz danych podatnika.

    "jpk_v7k nagłówek deklaracji"

    Zakładki Ewidencja sprzedaży oraz Ewidencja zakupów składają się z paska narzędzi u góry oraz obszaru zawierającego listy wszystkich wystawionych dokumentów w wybranym okresie rozliczeniowym. Po najechaniu na wybrany rekord, pod listą pojawi się schemat księgowania tego dokumentu oraz zastosowane procedury i kody GTU.

    "jpk_v7k ewidencja sprzedaży"

    Jeżeli generujemy rozliczenie kwartalne, to na liście dodatkowo wyświetlają się dowody sprzedaży i dowody zakupu, zaksięgowane w dwóch poprzednich miesiącach kwartału. Program zaciąga te dane z wcześniej wygenerowanych plików JPK_V7K.

    "jpk_v7k kwartalne"

    "jpk_v7k kwartalne"

    Aby poprawić dane na dokumencie, klikamy podwójnie na wybranym rekordzie lub podświetlamy daną fakturę i naciskamy przycisk Edytuj. Wyszarzone rekordy można edytować wyłącznie w pierwotnie wygenerowanej deklaracji.

    "jpk_v7k"

    Okno dialogowe dodawania do ewidencji lub edycji pojedynczej faktury sprzedaży składa się z dwóch zakładek:

        • Dane do rozliczenia podatku należnego, gdzie podajemy podstawowe informacje o dokumencie, takie jak: numer, datę wystawienia oraz NIP i nazwę kontrahenta. W przypadku dokumentu zawierającego informację o sprzedaży z kas rejestrujących, dokumentu wewnętrznego lub faktury do paragonu, określamy typ takiego dokumentu. Definiujemy również datę sprzedaży, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia. Data sprzedaży przedstawia datę dokonania/zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi albo datę otrzymania zaliczki. W drugiej części w pierwszej kolumnie wykazujemy wysokość podstawy opodatkowania z podziałem na stawki VAT i rodzaj sprzedaży, natomiast w prawej kolumnie wysokość podatku należnego.

    "sprzedaż wiersz jpk_v7k "


        • Oznaczenia dotyczące procedur oraz grup GTU, gdzie przyporządkowujemy dokument do odpowiedniej procedury rozliczania podatku lub oznaczamy towary/usługi objęte kodem GTU.

    "sprzedaż wiersz jpk_v7k"



    Okno dialogowe dodawania lub edycji pojedynczego dowodu zakupu również składa się z dwóch zakładek:

        • Dane do rozliczenia podatku naliczonego, gdzie podajemy podstawowe informacje o dokumencie, takie jak: numer dowodu zakupu, datę wystawienia, NIP oraz nazwę dostawcy lub usługodawcy. W formularzu uzupełniamy także datę otrzymania dokumentu, o ile jest inna niż data zakupu. Dowód zakupu należy odpowiednio oznaczyć, jeżeli jest to faktura wystawiona przez podatnika rozliczającego się metodą kasową, faktura VAT RR lub dokument wewnętrzny. Natomiast w drugiej części podajemy wartość zakupionych w danym okresie rozliczeniowym środków trwałych oraz podatek naliczony od tych zakupów, a także inne nabyte towary i usługi oraz podatek do odliczenia od tych nabyć.

    "zakup wiersz jpk_v7k"


        • Oznaczenia dotyczące specjalnych procedur, w ramach których przebiegła dana transakcja.

    "zakup wiersz jpk_v7k"


    Aby usunąć dokument z listy, podświetlamy dany rekord i naciskamy przycisk Usuń.

    "jpk_v7k ewidencja"

    Po wprowadzeniu nowych dokumentów do ewidencji sprzedaży/zakupu lub dokonaniu stosownych zmian w danych szczegółowych na fakturach, należy ponownie przeliczyć deklarację VAT7 za pomocą przycisku Przelicz deklarację. Funkcja sumowania pojawia się tylko w rozliczeniu kwartalny i oblicza zbiorcze dane z obydwu ewidencji jednocześnie. Nie ma potrzeby używania jej w każdej zakładce osobno.

    "jpk_v7k ewidencja"

    Zakładka Deklaracja VAT jest nieaktywna w plikach JPK_V7K za pierwsze dwa miesiące kwartału i pojawia się tylko w rozliczeniu kwartalnym. Dane w niej podzielone są na 3 części: Rozliczenie podatku należnego, Rozliczenie podatku naliczonego i Informacje dodatkowe. 

    Pojedyncze pola I i II części deklaracyjnej, przeliczane są automatycznie, na podstawie wszystkich zaciągniętych wpisów aktywnych i nieaktywnych w ewidencji sprzedaży:

    "jpk_v7k deklaracja"

    i zakupu:

    "jpk_v7k deklaracja"

    Po zsumowaniu kwot z poszczególnych komórek, zaokrągla się je do pełnych złotych. Taka procedura dotyczy podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego.

    Poza sumami z części ewidencyjnej, uzupełniamy nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym z poprzedniej deklaracji, wysokość odliczenia związanego z zakupem kasy fiskalnej, kwotę podatku objętą zaniechaniem poboru, zasady zwrotu podatku, termin jego zwrotu lub przeniesienie go na poczet następnych okresów.

    W III części podajemy między innymi informacje o rodzaju transakcji.

    "jpk_v7k deklaracja"

    Zmiany zatwierdzamy przyciskiem OK, a utworzony plik wyświetli się na liście.

    Po wygenerowaniu, zaznaczamy rekord i klikamy opcję Eksportuj.

    "jpk z deklaracją"

    Wygenerowany plik można również edytować. Uruchamiamy menu kontekstowe prawym przyciskiem myszy w obszarze wybranego wiersza i klikamy polecenie Edytuj.

    "jpk z deklaracją"


    1.4 Jak wygenerować korektę JPK_V7?

    Korekta elektronicznego raportu JPK zawiera kompletny zestaw danych, nie tylko te właściwe. Zatem, aby wygenerować korektę JPK_V7, w pierwszej kolejności należy skorygować zapisy na pierwotnych dokumentach w programie.

    Następnie otwieramy okno służące do generowania i zarządzania JPK, klikając przycisk Raporty(JPK) -> Jednolity Plik Kontrolny.

    "nowy plik jpk z deklaracją"

    Klikamy przycisk Nowy plik JPK, z którego wybieramy korygowaną strukturę.

    "jpk_v7k"

    W oknie ustawiamy parametry pliku, zaznaczamy checkbox obok napisu Korekta



    i wybieramy zakres zmian.

    "jpk_v7 korekta"

    Przy generowaniu korekty części deklaracyjnej i ewidencyjnej, mamy możliwość zmiany wszystkich danych. Natomiast jeżeli korekta dotyczy samej ewidencji lub samej deklaracji, aktywna będzie zakładka Nagłówek oraz wybrane zakładki.

    W przypadku pliku JPK_V7K, korekta za pierwsze dwa miesiące kwartału odnosi się wyłącznie do ewidencji. Natomiast deklarację można korygować jedynie za ostatni miesiąc kwartału.

    "jpk_v7 korekta"


  • Rozbudowano opcje rozliczania marży z faktury VAT marża

    Sposób rozliczania marży w procedurze VAT-marża został opisany w aktualizacji 18.02.2019 w punkcie 2.

    Dla potrzeb JPK_V7 w oknie rozliczenia dostawy towarów i świadczenia usług, opodatkowanych na zasadach marży, dodaliśmy kolumny NIP, Nazwa kontrahenta oraz Data zakupu.

    "faktura marża w jpk_v7"

    Każda pozycja wprowadzona w oknie rozliczenia marży, zostanie zaksięgowana w JPK_V7 do ewidencji zakupów w polu Marża, jako osobny dokument będący podstawą wyliczenia marży.

    "faktura marża w jpk_v7"


  • Zmieniono akcje dla przycisku Dodaj w Kartotece kontrahentów
         
    W kartotece kontrahentów przycisk Dodaj wywołuje okno edycji, podobnie jak przycisk Edytuj.


  • Poprawiono przeliczanie numeracji, jeśli program jest włączony bez przerwy

  • Wydzielono ustawienia JPK do osobnej sekcji w oknie "Ustawień programu".

  • Zmieniono domyślną zakładkę w oknie wystawiania faktury z "JPK" na "Płatność".

  • Poprawiono błędy w oknie zarządzania kosztami własnymi.



#42
Problemy i pytania / Odp: Szablony
Październik 20, 2020, 09:27:10
Niestety język jest autorski.
#43
Aktualizacje / Aktualizacja 30.09.2020 oraz 07.10.2020
Październik 08, 2020, 13:22:25



  • Dodano obsługę GTU i procedur na potrzeby nowego JPK

    Od 1 października zostały wprowadzone zmiany w zakresie fakturowania, dla przedsiębiorców, którzy będą generować JPK_V7M lub JPK_V7K. Sprzedawcy wymienionych w ustawie produktów, mają obowiązek sklasyfikować sprzedawane towary lub usługi i przypisać im właściwy kod GTU. Oznaczenia dotyczą także niektórych rodzajów transakcji. Właściwe symbole cyfrowe, literowe lub literowo-cyfrowe przypisuje się do całej faktury.

    W tej wersji programu została wprowadzona obsługa niezbędnych oznaczeń na potrzeby nowego JPK z deklaracją. Jeżeli dla poszczególnych produktów zdefiniujemy oznaczenia w kartotece, wówczas będą one automatycznie przypisywane do przygotowywanego dokumentu sprzedaży.

    1.1 Ustalenie GTU dla poszczególnych produktów
    Aby przypisać kod GTU dla towaru lub usługi, należy przejść do kartoteki Produkty.

    kartoteka produktów

    W wersji z modułem magazynowym Produkty -> Kartoteka produktów

    kartoteka produktów

    W kolumnie GTU znajduje się lista trzynastu oznaczeń,

    kody GTU na fakturze

    spośród których należy przypisać jeden dla danego produktu.

    kody GTU na fakturze

    1.2 Wystawianie faktury (zamówienia/oferty)
    W oknie faktury sprzedażowej (zamówienia/oferty) dodano zakładkę JPK, gdzie znajduje się lista kodów GTU i procedur na potrzeby nowego JPK.

    kody GTU na fakturze

    Po dodaniu pozycji do faktury zostanie zaznaczony checkbox z przyporządkowanym dla tego towaru lub usługi kodem GTU.

    oznaczenia GTU na fakturze

    Natomiast procedury, w ramach których przebiegła transakcja należy oznaczyć ręcznie. Podobnie jak znacznik FP, wskazujący fakturę wystawioną do paragonu z drukarki fiskalnej nie połączonej z programem FakturaLight.

    Checkbox zostanie zaznaczony automatycznie, w przypadku faktury wystawionej do paragonu utworzonego w programie (opcja Wystaw fakturę z paragonu) oraz po fiskalizacji faktury (zobacz Drukowanie paragonu fiskalnego do faktury)

    Automatyczne zostanie również zaznaczona procedura dla faktury VAT marża.

    procedura marży w JPK_V7

    Ilość użytych oznaczeń dla danej faktury pokazuje licznik w nazwie zakładki.

    oznaczenia kodów GTU i procedur dla nowego JPK

    Wprowadzone oznaczenia, nie są widoczne na fakturze. Jeżeli użytkownik chce, aby kody i procedury pojawiły się na wydruku faktury, to należy przejść do Ustawienia -> Ustawienia programu -> Ustawienia wydruku -> Faktury/Zamówienia i zaznaczyć opcję Drukuj znaczniki JPK na fakturach.

    drukowanie GTU na fakturze

    Oznaczenia JPK są drukowane nad Uwagami.

    drukowanie GTU na fakturze

    Uwaga! Do faktury, która została wystawiona z wielu zamówień/ofert/proform są kopiowane wszystkie oznaczenia.

    1.3 Wprowadzanie faktur zakupowych (przygotowywanie zamówień do dostawcy)
    W oknie faktury zakupowej została wprowadzona zakładka JPK, z dwoma oznaczeniami procedur oraz typem dokumentu kosztowego.

    oznaczenia faktur zakupowych w JPK_V7

    Aby zakup został właściwie zaksięgowany do JPK_V7, transakcję należy dodatkowo sklasyfikować.

    typ transakcji w JPK_V7

    1.4 Korygowanie dokumentów
    Wszystkie oznaczenia z faktury korygowanej są kopiowane do korekty. Kody GTU oraz procedury należy odznaczyć samodzielnie.



  • Dodano możliwość liczenia podatku VAT od sumy stawek dla dokumentów sprzedażowych

    Ustawa o VAT podaje dwie metody obliczania podatku VAT na fakturach. Podatek od towarów i usług można obliczać od sumy stawek lub dla każdej pozycji osobno. Domyślnie program liczy podatek od sumy kwot poszczególnych stawek.

    Aby zmienić sposób liczenia, należy przejść do Ustawienia -> Ustawienia programu zakładka Zaawansowane.

    metody obliczania podatku VAT 

    Do wyboru mamy dwa sposoby

    metody obliczania podatku VAT


  • Dodano obsługę PESEL na fakturach

    Dodaliśmy możliwość umieszczenia numeru PESEL lub numeru paszportu w przypadku faktury na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej. Dane te można wcześniej zdefiniować dla danego kontrahenta.

    3.1 Kartoteka kontrahentów
    Należy przejść do kartoteki Kontrahenci i uzupełnić kolumnę PESEL lub Nr paszportu.

    PESEL na fakturze

    3.2 Wystawianie faktury
    Aby wpisać numer PESEL lub numeru paszportu, należy w oknie wystawiania faktury, w zakładce Kontrahent zmienić typ identyfikatora.

    pesel na fakturze

    Zamiast numeru REGON, ustawiamy:

    PESEL na fakturze

    Jeśli w kartotece zostały zdefiniowane wszystkie dane dla danego kontrahenta, to do nowej faktury uzupełniane są informacje w następującej kolejności: REGON, pesel, nr paszportu, z możliwością ręcznej zmiany. Natomiast na wydruku faktury pojawia się wybrany identyfikator.

    PESEL na fakturze




  • Pokazywanie numeru faktury końcowej dla zaliczek niepowiązanych

    W komunikacie informującym o edycji lub próbie usunięcia faktury zaliczkowej niepowiązanej wyświetla się numeru faktury końcowej, do niej wystawiony.


  • Uwzględnianie spacji podczas wyszukiwania produktów w oknie wystawiania faktury

  • Obsługa znaków nowej linii w polu Dotyczy

  • Poprawiono obliczanie cen netto/brutto w oknie cen indywidualnych dla kontrahenta

    W przypadku definiowania cen indywidualnych dla kontrahenta, program nie uwzględniał zdefiniowanej stawki VAT dla danego produktu, zawsze przeliczał cenę według stawki 23%.


  • Poprawiono edycję pól w kartotece produktów

    Kliknięcie myszką na komórkę powoduje zaznaczenie pola do edycji.

  • Poprawiono wygląd wydruku w przypadku braku kodu pocztowego kontrahenta

    Usunięto spację powstałą na wydruku faktury, w przypadku pominięcia kodu pocztowego w adresie kontrahenta.


  • Bardziej widoczna wersja demo

    Dodano pasek informujący o korzystaniu z wersji demo programu.


#44
Aktualizacje / Aktualizacja 21.08.2020
Sierpień 25, 2020, 15:50:16



  • Dodano obsługę przeglądu historii produktu na dokumentach

    Jeżeli dany produkt pojawił się w przeszłości na jakimkolwiek dokumencie jako pozycja, to od tej wersji programu istnieje możliwość przeglądu wszystkich transakcji z jego udziałem w jednym miejscu. Dodatkowo można wyświetlić historię cen sprzedaży oraz zakupu. Opcja Historia dotyczy aktualnie wybranego towaru lub usługi w kartotece Produkty.

    1.1 W wersji Standard
    Aby przeglądać historię, należy przejść do kartoteki Produkty.

    historia produktów

    1.2 W wersji Magazyn
    Aby przeglądać historię, klikamy Produkty -> Kartoteka produktów.

    historia produktów

    W pierwszej kolejności wybieramy interesujący nas produkt. Następnie klikamy przycisk Historia.



    Zostanie wyświetlona lista dokumentów, na których znajduje się wybrany produkt. Listą dokumentów można zarządzać analogicznie, jak w oknie głównym, tzn ukrywać kolumny, filtrować, dzielić na okresy oraz sortować.

    historia towaru na dokumentach

    Dodatkowo w wersji FakturaLight Magazyn historia została uzupełniona o listę dokumentów magazynowych.

    historia towaru na dokumentach

    Pod listą, widoczne jest podsumowanie dla kolumny Ilość oraz Wartość pozycji brutto, które uwzględnia dokumenty spełniające ustawiony filtr. Jeśli transakcja była przeprowadzana w walucie obcej, to w podsumowaniu wartość pozycji brutto zostanie przeliczona na PLN wg kursu ustalonego na dokumencie.
    Natomiast dla wersji FakturaLight Magazyn pod listą dokumentów magazynowych znajduje się podsumowanie informujące o Wartości sprzedaży netto pozycji, Wartości zakupu netto pozycji oraz o Ilości, które również uwzględnia pozycje aktualnie widoczne na liście.

    Uwaga!
    W podsumowaniu nie sumują się ilości ani wartości z faktur proforma, z faktur zaliczkowych i ich korekt ani paragonów, do których była wystawiona faktura. Natomiast w przypadku korekt, do podsumowania wliczana jest jedynie różnica pomiędzy fakturą pierwotną a fakturą korygującą.

    Jeżeli chcemy wyświetlić dany dokument, klikamy podwójnie na rekordzie. Można wyświetlić podgląd każdego dokumentu z wyjątkiem faktur zakupowych.

    Raport można wydrukować, bądź zapisać do pliku w formacie csv.

    historia towaru na dokumentach
       


  • Dodano możliwość wprowadzenia wielolinijkowych nazw towarów lub usług w kartotece produktów

    Zmieniliśmy wielkość pola Nazwa w kartotece Produkty, aby była możliwość wprowadzenia tekstu składającego się z kilku wierszy. Przejście do następnej linii następuje poprzez klawisz Enter.

    nazwa wielolinijkowa


  • Dodano opcję uwzględniania proform w Przypomnieniach o płatności

    Aby program automatycznie wysyłał przypomnienia o płatności dla niepłaconych proform, należy przejść do Ustawień programu, zakładka Przypomnienia i zaznaczyć Dołącz proformy, do których nie była wystawiona faktura.

    przypomnienie o płatności


  • Zmieniono akcje dla przycisków Dodaj oraz Klonuj w Kartotece produktów

    W kartotece produktów przycisk Dodaj oraz Klonuj wywołuje okno edycji, podobnie jak przycisk Edytuj.


  • Umożliwiono pominięcie kodu pocztowego w adresie nabywcy

  • W wezwaniach do zapłaty nie uwzględniane są proformy

  • Zmieniono kodowanie na UTF-8 dla eksportu do CSV

  • Poprawiono sortowanie w kolumnie "Do faktury" na liście dokumentów magazynowych i kasowych[Magazyn]

  • Dodano zapamiętywanie ostatnio wybranej procedury marży podczas wystawiania faktury

  • Poprawiono pobieranie kursu przy wystawianiu faktury z proformy

  • Poprawiono tworzenie numeracji raportów kasowych dla nowej bazy

  • Poprawiono wydruk stopki dla wielolinijkowych tekstów

  • Poprawiono wprowadzenie kwot z przecinkiem dla angielskiego języka systemu

  • Zmieniono linki do kupienia pełnej wersji na nowe

  • Dodano szczegółowe informacje o bibliotekach i licencjach


#45
Witamy

Program sam z siebie nie zapisuje wysłanych maili - wysyła je po prostu do serwera pocztowego za pomocą SMTP. Tu trzeba kontaktować się z dostawcą poczty, czy zapisuje automatycznie kopię każdej wysłanej wiadomości.