Aktualizacja 27.01.2021

Zaczęty przez Complay, Luty 18, 2021, 16:02:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

Complay



  • Dodano funkcję importu kontrahentów i produktów z plików CSV.

    W programie dodaliśmy opcję importu. Funkcja ta przydaje się w momencie przenoszenia fakturowania z innego programu, w którym znajdowała się duża baza kontrahentów i produktów.


    1.1 Import kontrahentów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Wymagana jest jedna kolumna nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa  - należy wpisać pełną nazwę kontrahenta
    nazwa_skrocona
    prefix_nip  - należy wpisać skrót określający dany kraj
    nip - należy wpisać numer identyfikacji podatkowej
    regon
    pesel
    nr_paszportu
    adres
    kod_pocztowy - należy wpisać kod pocztowy
    miasto - należy wpisać miejscowość poczty
    kraj
    telefon
    email
    rabat - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    konto_numer - należy wpisać numer rachunku bankowego kontrahenta
    konto_bank - należy wpisać nazwę banku kontrahenta
    konto_swift

    Aby zaimportować przygotowany plik, należy przejść do kartoteki Kontrahenci i wybrać przycisk Importuj.


    "import kontrahentów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import kontrahentów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import kontrahentów"

    albo pojawi się błąd

    "import kontrahentów"

    1.2 Import produktów

    Aby móc zaimportować dane w pierwszej kolejności należy przygotować plik CSV.

    Plik musi zawierać kolumnę nazwa, która musi być pierwszą kolumną w arkuszu. Nagłówki pozostałych kolumn, przechowujących poszczególne informacje podajemy poniżej. Natomiast ich kolejność nie ma znaczenia.

    nazwa - należy wpisać nazwę towaru lub usługi
    kod -
    jednostka
    pkwiu - należy podać symbol pkwiu lub kod CN
    gtu - należy wpisać wyrażenie GTU, następnie znak podkreślenia i numer kodu, np.  GTU_01 albo GTU_05 albo GTU_12
    waluta - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    cena - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    typ_ceny - należy wpisać wyrażenie netto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny netto) albo brutto (jeżeli podatek VAT ma być liczony od ceny brutto)
    stawka_vat - należy wpisać nazwę stawki VAT, taką samą, jak została zdefiniowana w ustawieniach programu w sekcji Stawki podatku, w kolumnie Nazwa , np. 23% albo 0% WDT albo zw
    cena_zakupu - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    waluta_zakupu - należy wpisać trzyliterowe oznaczenie waluty wielkimi literami, np. EUR
    rabat_kwotowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem
    rabat_procentowy  - należy wpisać  liczbę z przecinkiem (bez znaku %)
    dla wersji Magazyn:
    rodzaj - należy wpisać wyrażenie usługa (jeśli pozycja nie ma być ewidencjonowana) albo towar (jeśli pozycja ma być uwzględniana w obrocie magazynowym)



    1.2.1 W wersji Standard
    Aby wykonać import produktów, należy przejść do kartoteki Produkty.

    historia produktów

    1.2.2 W wersji Magazyn
    Aby wykonać import produktów, klikamy Produkty -> Kartoteka produktów.

    historia produktów

    Następnie klikamy przycisk Import.

    "import produktów"

    pojawi się okno z nazwami kolumn, które można skopiować:

    "import produktów"

    Na koniec wskazujemy plik.

    Jeżeli dane zostaną poprawnie zaimportowane, wyświetli się okno z informacjami:

    "import produktów"

    albo pojawi się błąd

    "import produktów"


  • Dodano możliwość ustalenia cen indywidualnych dla odbiorcy

    Podczas wystawiania faktury w pierwszej kolejności uwzględniane są ceny indywidualne przypisane do nabywcy. Jeżeli nabywca nie ma takich cen zdefiniowanych, wówczas pobierane są ceny ustalone dla odbiorcy.


  • Dodano możliwość wpisania dowolnego numeru zamówienia.

    Oprócz wyboru numeru zamówienia ze zdefiniowanych szablonów, dodaliśmy możliwość ręcznego wpisania dowolnego tekstu.

    Aby wpisać dowolny numer zamówienia, klikamy przycisk "Inny", wpisujemy numer a następnie ponownie klikamy przycisk "Inny"

    "numer zamówienia"


  • Zmieniono sposób pobierania danych wystawcy do klonowanych dokumentów

    Dla opcji klonowania faktur oraz wystawiania faktur na podstawie innych dokumentów lub zamówień, dane wystawcy, miejsce wystawienia faktury oraz informacje o podatku VAT są pobierane z ustawień programu, a nie z pierwotnego dokumentu.

  • Poprawiono wystawianie faktur końcowych z zaliczek niepowiązanych.

    Jeżeli na fakturze zaliczkowej niepowiązanej znajdują się pozycje inne niż wyrażenie zaliczka/zadatek, to na fakturze końcowej są one kopiowane.

  • Poprawiono wydruk logo na fakturach.